سبد حمل نفر سکو‌های نفتی و کشتیرانی با پیگیری و تلاش‌های کاپیتان روزبه نخستین در شهرستان محمود آباد رونمایی شد.

کاپیتان روزبه نخستین در حاشیه مراسم رونمایی از سبد حمله نفر سکو‌های نفتی و کشتیرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: این دستگاه تاکنون در انحصار کشور آمریکا بوده که سالانه صد‌ها میلیون دلار صادرات به اقصی نقاط دنیا داشتند.

او افزود: با ساخت این دستگاه کشور از واردات این دستگاه بی نیاز شد و در صورت حمایت سالانه حداقل ۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای صنایع بالا دستی نفت در پی خواهد داشت.

ناخدا نخستین گفت: به زودی تلفیقی از بسکت‌های اروپایی و آمریکایی را طراحی خواهم کرد که برای اولین بار در دنیا رونمایی خواهد شد که خصوصیت ویژه آن تبدیل شدن بسکت به یک قایق و شناور ماندن پرسنل مهندسان و کارکنان نفت برروی آب و نجات آن‌ها در هوای طوفانی خواهد بود.

این مخترع مازندرانی در حال طراحی دستگاهی است که در سکو‌های نفتی کارکنان در هنگام آتش سوزی و طوفان به راحتی از مهلکه فرار کرده و جان خود را نجات می‌دهند ناخدا روزبه نخستین تاکنون ۷۴ ابداع و اختراع ثبت کرده و ۳۷ سال است که با اختراعات و ایده پردازی‌های خود مشغول به فعالیت است.

کاپیتان روزبه نخستین هزاران نفر را در رشته ملوانی و کار بر روی عرشه آموزش داده و دوره‌های تخصصی و تحصیلات خود را قبل از انقلاب اسلامی در اسکاتلند و پس از انقلاب اسلامی در انگلستان طی کرده و به علت علاقه به ایران مانند برخی از هم دوره ای‌های خود در ایران باقی ماند و شبانه‌روز در حال طراحی و ساخت انواع شبیه ساز‌ها وسایل کمک آموزشی است.

تعدادی از دستاورد‌های این مخترع در کشور‌های همسایه و کشور‌های اروپایی از جمله انگلستان و کشور‌های آفریقایی از جمله مصر و سیرالئون وجود دارد.

کاپیتان روزبه نخستین به عنوان دریانورد نمونه جمهوری اسلامی سال ۶۶، پژوهشکده نمونه وزارت نفت و برنده جشنواره بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی سال ۶۷، پژوهشگر و مخترع نمونه کشور سال ۸۴، برگزیده بیست و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی به دلیل مجموعه شبیه ساز آموزشی سوانح دریایی بین ۵۴ کشور دنیا از جمله آمریکا، چین، فرانسه، کره‌جنوبی، کانادا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، سوئیس، دیپلم افتخار و جام بهترین اختراع سال ۲۰۰۷ از طرف فدراسیون جهانی مخترعین عضو بنیاد ملی نخبگان، برگزیده سومین کنگره ملی صنایع دریایی، برگزیده همایش تدبیر در مدیریت بهینه، کارآفرین برتر سال ۱۳۹۲ وزارت کار، چهره ماندگار مدیریت و علوم دریایی کشور، جهادگر اقتصاد مقاومتی و جهاد علمی، پژوهشگر، مخترع و پیشکسوت نمونه علوم دریایی کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.