نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از همه ظرفیت‌ها برای خنثی سازی عوامل ناامنی در دورترین آب‌های حاکمیتی کشور بهره می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امیردریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز در آئین تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: استکبار جهانی از دیرباز تاکنون در صدد است تا هیچ همکاری وهم افزایی میان کشور‌های منطقه شکل نگیرد.

وی افزود: نیروی انسانی امروز اگرچه در دانشگاه علوم دریایی نوشهر علوم مختلف دریانوردی را می‌آموزد، اما فعالیت در دریا دارای پیچیدگی‌های خاصی است که این نیرو‌ها باید تجربه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی  با بیان اینکه حضور در دریا از لحاظ فناوری ابعاد متعدد و شرائط پیچیده‌ای دارد، افزود: مواردی از فعالیت ناوشکن های دیگر کشور‌ها امروز در اقیانوس هند و دیگر مرز‌های آبی حاکمیتی دیده می‌شود به همین دلیل نیرو‌های امنیتی و دریایی کشورمان در این مناطق بسیار هوشمندانه‌تر حاضر می شوند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: نیروی دریایی نزدیک به ۳۰ کشور دنیا در این منطقه حضور دارند و حضور نیرو‌های ایران در این منطقه باید کاملا آگاهانه و با برنامه باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این آئین ناخدایکم کریم مصدری رشیدی را به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) معرفی و از خدمات امیر ناخدا دوم خرداد حکیمی قدردانی کرد.

ناخدایکم کریم مصدری دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه فرماندهی ستاد آجا و از دانشگاه جنگ پاکستان است و پیش از این رئیس گروه تخصص‌های دریایی دانشگاه فرماندهی ستاد و ۸ سال استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بود.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) هم اکنون ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی دارد.

انتهای پیام/آ

سفر فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش به نوشهر

برچسب ها: ارتش ، وزارت دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.