میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۴ درصد در مقایسه با میانگین بلندمدت افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: براساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران هواشناسی کشور از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان به طور میانگین حدود ۷۲ میلیمتر باران باریده که در مقایسه با میانگین بلند مدت استان ۷۴ درصد افزایش دارد.

او با بیان اینکه سال گذشته میانگین بارش استان در این مدت ۲۲ میلیمتر گزارش شد، افزود: این مقدار در مقایسه با میانگین بلند مدت ۴۶.۳ درصد کاهش داشته است.

 نخعی با بیان اینکه بیشترین بارش امسال تاکنون در قاین با حدود ۱۶۷ میلیمتر باریده که سال گذشته ۴۲ میلیمتر و در بلند مدت ۵۶ میلیمتر باران ثبت کرده است، گفت: پس از این شهرستان، آرین شهر با ۱۵۹ میلیمتر و فتح آباد فردوس با ۱۵۳ میلیمتر بیشترین بارش رحمت الهی را ثبت کردند.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان افزود: کمترین بارش‌ها هم امسال از ابتدای سال زراعی جاری (از ابتدای مهر) تاکنون در شهرستان طبس با ۲۶.۵ میلیمتر باران گزارش شد که در مقایسه با پارسال در این مدت با میانگین بارش ۸ میلیمتری باران افزایش داشته و در مقایسه با میانگین بارشهای بلند مدت شهرستان که 31 میلیمتر است کاهش دارد. 

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.