آموزش صحیح قوانین رانندگی نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی تالش در همایش "کلاهی برای زندگی" که در مسجد امام علی (ع) بخش حویق این شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش صحیح قوانین رانندگی نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه دارد.

او هدف از برگزاری این همایش را نهادینه کردن فرهنگ استفاده موتورسواران از کلاه‌ ایمنی عنوان کرد و افزود: می‌توان با استفاده از تجهیزات ایمنی آمار جان‌باختگان و مجروحان مربوط به موتورسواران را کاهش داد.

فرمانده انتظامی تالش با بیان اینکه آموزش صحیح قوانین رانندگی نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه دارد، اظهار داشت: سخت‌گیری‌های پلیس در خصوص الزام به استفاده از کلاه ایمنی، در واقع تلاشی برای حفظ جان موتورسواران است.

سرهنگ جمال‌دار تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵ جلسه آموزش کاربردی توأم با اهدا کلاه ایمنی، نمایش فیلم‌های تصادفات موتور‌سواران و نصب شب‌نما با حضور مسئولان محلی، عابران پیاده و موتورسواران در سطح شهرستان برگزار شده است.

او تصریح کرد: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی حرکت در پیاده‌رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حرکات نمایشی و تردد در خطوط ویژه اتوبوس با موتورسیکلت، تخلف محسوب شده و برابر قوانین با فرد خاطی برخورد می‌شود.

در اين مراسم ۴۰ عدد كلاه ‌ايمنی به موتورسواران اهدا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.