پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی مهران گفت: پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود.

پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ فاطمه احمدی رئیس شبکه دامپزشکی مهران گفت: پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بدین منظور کلاس آموزشی بروسلوز در روستای گلان با هدف افزایش میزان آگاهی روستائیان برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهران با تاکید بر مشترک بودن بیماری بروسلوز بین انسان و دام، افزود: بروسلوز یکی از مهمترین و شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است و میزان شیوع تب مالت در انسان مستقیما به میزان شیوع بروسلوز در دام‌ها بستگی دارد.

او بیان کرد:پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی و شناسایی و حذف دام‌های آلوده انجام می‌شود.

احمدی مطرح کرد: پیشگیری بیماری در انسان مستلزم کنترل بیماری در حیوانات، آموزش کادر‌های پزشکی، دامپزشکی، و عموم جامعه، اجرای مقررات قانونی، چون پاستوریزاسیون شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی، استفاده از البسه محافظ به وسیله افراد تحت مخاطره، واکسیناسیون، آزمایش و کشتار دام‌های آلوده است.

او بیان کرد:در پایان از شهروندان خواستاریم با اکیپ‌های شبکه دامپزشکی در امر واکسیناسیون و نظارت همکاری لازم را داشته باشند و در صورت وقوع علائمی همچون سقط جنین در دام ها، موارد را جهت پیگیری به شبکه دامپزشکی مهران با شماره تماس ۳۳۸۲۵۵۸۱ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.