رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر از مایه کوبی بیش از ۱۷۰ هزار راس دام در دره شهر خبر داد.

مایه کوبی بیش از ۱۷۰ هزار راس دام در دره شهر

مقصودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال در این مرحله از مایه کوبی، بالغ بر ۱۷۰ هزار راس دام سبک در واحد‌های دامی علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

مقصودی از دامداران درخواست نمود: برای پیشگیری از بروز احتمالی بیماری تب برفکی در استان همکاری لازم را با گروه‌های عملیاتی شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر داشته باشند.

او با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به دامداران به صورت کاملا رایگان انجام شد، بیان کرد: هزینه خرید واکسن، تجهیزات مایه کوبی و هزینه‌های جانبی آن در دام در این مرحله از مایه کوبی بسیار بالا بود که تامین آن با کمک اعتبارات ملی، استانی و مساعدت و تلاش فراوان مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر در پایان اضافه کرد: تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مهلک با واگیری ۱۰۰ درصد و تلفات تا ٢٠ درصد در دام‌های جوان است، راه انتقال این بیماری از طریق تماس مستقیم دام آلوده با دام‌های سالم و همچنین راه‌های غیر مستقیم از قبیل وسایل و تجهیزات آلوده دامداری‌ها و انتقال مکانیکی از طریق انسان است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.