سایه استعلام‌های چند باره بر فضای کسب و کار

آخرین وضعیت فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری خارجی در استان و همچنین سهم استان در بودجه سال ۹۹ از مواردی بود که در هفتمین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سالجاری مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در این جلسه و در تشریح آخرین وضعیت فضای کسب و کار، از استعلام‌های چند باره دستگاه‌های مربوطه؛ بعنوان یکی از عوامل موثر بر فضای کسب و کار در استان یاد شد.

بی ثباتی و غیر قابل پیش بینی بودن قیمت مواد، دشواری تامین مالی از بانک ها، موانع اداری کسب و کار، فقدان یا شفاف نبودن اطلاعات مورد نیاز، رویه‌های غیر منصفانه و ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات نیز از دیگر شاخص‌هایی بود که بر رتبه استان در فضای کسب و کار تاثیر گذاشته بود.

در این جلسه اعلام شد: تابستان سال گذشته استان در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست کشور را داشت، اما در آخرین ارزیابی مربوط به سه ماهه سوم سال، جایگاه استان به ۲۲ تنزل پیدا کرده است.

در این جلسه از آخرین وضعیت جذب سرمایه گذاری در استان نیز صحبت شد، آذربایجان شرقی رتبه دوم در جذب سرمایه گذاری خارجی و رتبه ششم در میزان سرمایه گذاری مصوب را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار