یکی از مذاکره‌کنندگان اصلی توافق‌نامه اسلو معتقد است کسی معامله به اصطلاح صلح ترامپ را جدی نمی‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دکتر یوسی بیلین، طراح و یکی از مذاکره کنندگان اصلی توافق نامه اسلو--توافقنامه تاریخی بین اسرائیل و فلسطینی‌ها که در سال ۱۹۹۳ به امضا رسید-- می‌گوید هیچ کس طرح به اصطلاح صلح موسوم به «معامله قرن» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را جدی نمی‌گیرد.

او گفت: مطمئناً نتانیاهو از دونالد ترامپ بخاطر دوستی‌اش تشکر خواهد کرد و خواهد گفت که این وسیع‌ترین برنامه‌ای است که دولت آمریکا تاکنون مطرح کرده است.

بیلین معتقد است تنها مشکل این توافقنامه برای اسرائیل این است که هرگز اجرا نخواهد شد. چراکه تمام سرزمین‌های فلسطین در کرانه باختری و حتی غزه را به عنوان بخشی از کشور یهودی در نظر گرفته است.

روز پنجشنبه کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از احتمال رونمایی کاخ سفید از طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن در روز‌های آینده خبر داده بود. «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» نیز برای بحث درباره معامله قرن به کاخ سفید دعوت شده‌اند.

طرح معامله قرن آمریکا برای حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی و تحت فشار قرار دادن فلسطینیان تدوین شده و گزارش‌های منابع صهیونیستی، عربی و فلسطینی حکایت از آن دارد که معامله قرن به طرز آشکاری به نفع رژیم صهیونیستی است و حقوق مسلم فلسطینیان را نادیده می‌گیرد.

به موجب این معامله، رژیم صهیونیستی حاکمیت خود را بر تمامی شهرک‌ها گسترش خواهد داد و تمامی شهرک‌ها از لحاظ جغرافی، غیر از ۱۵ شهرک با اسرائیل مرتبط خواهند شد. همچنین طبق اعلام کانال ۱۲ اسرائیل، این معامله بر پذیرش تمامی درخواست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار