معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: به زودی دستورالعمل مربوط به کندوپوش معابر شهری تدوین و ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در جلسه با نمایندگان دستگاه‌های خدمات رسان شهری در شیراز، گفت: دستورالعمل به روز شده حفاری با توجه به قوانین، مصوبات و آئین نامه‌های بالادستی، تهیه، تدوین، نهایی و ابلاغ می‌شود.

او، با اشاره به انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، بیان کرد: این اقدام منجر به اجرا و نظارت بهتر بر روند حفاری‌های عمرانی از سوی سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهبود روند کار می‌شود.

صالحی تصریح کرد: با توجه به استقرار اداره‌های راهسازی و آسفالت، دفتر فنی و دیگر عوامل موثر در این معاونت، انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی می‌تواند نظارت بر حفاری و ترمیم معابر را منسجم‌تر کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه بیشتر حفاری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، افزود: دستورالعمل جدید کندوپوش در راستای بهبود خدمات رسانی ارائه می‌شود.

او، با تاکید بر اینکه انجام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر برای ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی آب و برق و مخابرات اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: این اقدامات عمرانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اما اگر نظارت کافی قبل، و بعد اجرا انجام نشود، کار به شکل مطلوبی انجام نمی‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه شهرداری در واقع وکیل مدافع مردم در راستای حفظ زیبایی، ایمنی و پاکیزگی شهر است، اضافه کرد: نباید هیچ یک از شهروندان را به واسطه کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی، و ترمیم نادرست و نازیبای خرابی‌های ناشی از این اقدامات، با مخاطره مالی و جانی مواجه کنیم.

معاون شهرداری شیراز با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی مرمت حفاری‌ها در شهر، لازمه این مهم را داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی دانست و اظهار کرد: باید تمام پیمانکاران این بخش دارای مهارت و دانش کافی را داشته باشند و اگر نیاز به آموزش وجود دارد، دوره‌های آموزشی برگزار شود.

صالحی با اشاره به اینکه پیمانکاران بدون صلاحیت در بخش حفاری، ترمیم و آسفالت معابر پذیرش نمی‌شوند، گفت: باید از اعمال نظر و رویکرد‌های سلیقه‌ای در این موضوع خودداری و براساس شیوه نامه‌های صحیح اقدامات را دنبال کرد.

او، بیان کرد: شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی و باستانی، دارا بودن شهروندانی میهمان نواز و برخورداری از آب و هوایی منحصر بفرد، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، تا علاوه بر شهروندان، شهری زیبا را در منظر گردشگران داشته باشیم.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار