رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: از ابتدای پاییز تا کنون بیش از ۷۹۰ تن برگ جمع آوری شده است.

جمع آوری ۷۹۰ تن برگ در شیراز برای تبدیل به کود برگرئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: شهر شیراز با توجه به گستره فضای سبز، در فصل پاییز مملو از برگ‌هایی می‌شود که مناظر چشمگیری را در شهر به وجود می‌آورد. 

روح الله خوشبخت گفت: در کنار زیبایی‌ها اگر این برگ‌ها جمع آوری نشود می‌تواند با مسدود کردن جداول و کانال ها، موجب ایجاد آب گرفتگی معابر شهری در هنگام بارندگیشود.

او افزود: با هدف جلوگیری از آب گرفتگی و استفاده از این برگ ها، پاکبانان زحمتکش سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همانند سال‌های گذشته، برگ‌ها رابه طور جداگانه از سطح شهر جمع آوری می‌کنند.

خوشبخت اضافه کرد: از ابتدای پاییز تا کنون بیش از ۷۹۰ تن برگ جمع آوری شده است که مناطق ۱ و ۶ به ترتیب با ۱۵۵ و ۱۳۴ تن بیشترین و منطقه ۸ با ۲۵ تن کمترین میزان جمع آوری برگ را داشته اند.

او بیان کرد: برگ‌های جمع آوری شده پس از انتقال به سایت سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند‌های شیراز منتقل و به صورت توده‌های طویل سطحی انباشته و با دستگاه ویژه، هوادهی می‌شوند.

خوشبخت ادامه داد: پس از سپری شدن زمان ۴ ماهه و سرند شدن، کود با دانه بندی ۱۵ میلیمتر به دست می‌آید. به گزارش امور ارتباطات و آموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، خوشبخت در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه مساحت فضای سبز پیرامون سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند شیراز بیش از یک هزار هکتار است، کود برگ به دست آمده برای غنی سازی خاک فضای سبز سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوباره به چرخه طبیعت باز می‌گردد.

در سال گذشته از برگ‌های جمع آوری شده شهر شیراز، حدود ۲۰۰ تن کود برگ حاصل شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جمع آوری برگ ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار