مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد گمرک مهران به نسبت دوره مشابه سال قبل از رشد هزار و ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

افزایش هزار درصدی درآمد‌های گمرک مهرانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام مدیرکل گمرک استان ایلام اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن کالا از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که این میزان صادرات کالا از مرز مهران نسبت به مدت مشابه از لحاظ وزنی ۳۵ درصد رشد داشته است.

غلامی از رشد درآمد‌های گمرکی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: درآمد‌های گمرک مهران نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هزار و ۵۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک ایلام با بیان اینکه گمرکات استان تمام تلاش خود را برای جذب بیشتر تجار، تسهیل و رفع موانع پیش روی آن‌ها برای صادرات بیشتر از این مرز بکار خواهد گرفت، یادآور شد: بیشترین اقلام صادراتی سال جاری مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه، لوازم خانگی و محصولات فلزی بوده است.

او یکی از وظایف خطیر این سازمان را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: امسال تعداد ۸۳ پرونده قاچاق در گمرک تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۷۳ درصد رشد را نشان می‌دهد که حاکی از مبارزه جدی گمرک با پدیده شوم قاچاق است.

غلامی با اشاره به اینکه گمرک مهران در بین بیش از یکصد گمرک فعال صادراتی کشور رتبه ۱۳ را در سطح کشور دارا است، افزود: از لحاظ ارزش دلاری نیز گمرک مهران در بین گمرکات ارزیابی کالای صادراتی به مقصد کشور عراق (بدون احتساب گاز طبیعی) رتبه اول را داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: بنا به تاکید مدیریت ارشد استان مبنی بر ادامه روند مثبت صادرات و جدیت برای توسعه آن، می‌توان با اجرای برنامه‌ها و مدیریت صحیح، همه ظرفیت‌های مرز بین‌المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت.

او تصریح کرد: صادرات و واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی کشور راهکاری برای کم کردن فاصله مناطق محروم از برخوردار است تا با کمک آن زمینه‌های اشتغال را در این مناطق فراهم آورد.

شهرمرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.