مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در جمع مدیران صنعتی استان گفت: نگاه محیط زیست، "راه حل محور" است.

نگاه راه حل محور محیط زیست برای رفع موانع واحدهای تولیدیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با حضور اعضای انجمن مدیران در محل ساختمان ساپکو که برگزارشد،گفت: با توجه به شرایط روز کشور، سیاست‌ها باید بر مبنای اقتصاد پویا با توسعه بهره برداری از تکنولوژی و فن آوری‌های نوین و با هدف کاهش آسیب‌های وارده به محیط زیست دنبال شود.

 او افزود: اجرای دقیق قوانین و استاندارد‌های وضع شده در موضوع حفاظت محیط زیست ضروری است تعریف دوباره و بازنگری در برخی آیین نامه‌ها که با شرایط امروز سازگاری ندارد از سوی حوزه‌های قانون گذاری و حاکمیتی می‌تواند در بهبود و توسعه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدماتی بسیار راهگشا باشد.

او ادامه داد: اشتغال، تولید و توسعه پایدار، دوست و حامی محیط زیست است و بارویکرد تسهیلگری در حوزه‌های استقرار و بهره برداری واحد‌های تولیدی و تمرکز بر رونق تولید در چارچوب حفظ محیط زیست اولویت نخست حوزه‌های کارشناسی این اداره کل بوده است.
 
همتی  تصریح کرد: اعتماد دوسویه، فضای تعامل و گفتگو را بین محیط زیست و صنعت استان گسترش داده است و با استقرار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گام بزرگی در راستای تسریع و تسهیل پاسخگویی به سرمایه گذاران واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی در استان برداشته شد. و پل ارتباطی محیط زیست استان با صنعتگران، بین انجمن مدیران صنایع و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد برقرار شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خاطر افزود: حل مشکلات یک جامعه نیازمند رفع بیکاری و فقر است که دو عامل مخرب محیط زیست به شمار می‌روند و بر این اساس رویکرد اصلی متولیان محیط زیست حمایت از هر واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در استان است که آلاینده محیط زیست نیست و یا قدمی هر چند کوچک برای رفع آلایندگی خود برداشته است.
 
او در این نشست از صاحبان واحد‌های تولیدی که بار آلودگی دارند نیز دعوت کرد تا به منظور هم اندیشی و راه حل یابی برای رفع منبع آلودگی و همفکری با کارشناسان محیط زیست ادارات محیط زیست سراسر استان به این مراکز مراجعه و رایزنی کنند.در ادامه پرسش و پاسخ مدیران واحد‌های صنعتی و اعضای انجمن مدیران صنایع استان در قالب یک پنل تخصصی با حضور مدیرکل و مسئولان نظارت و پایش و مدیریت پسماند محیط زیست استان انجام شد.

انتهای پیام//ا.د
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.