مهم‌ترین حوادث امروز ۵ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۵ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرقت در دشتستان کشف و دستگیری در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از دستگیری سارقان احشام که در دشتستان اقدام به سرقت کرده بودند، در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم کرامت‌الله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند اظهارکرد: ۲ نفر سارق که در شهرستان دشتستان اقدام به سرقت ۹ راس احشام کرده بودند و قصد انتقال آن‌ها به کازرون را داشتند با هوشیاری ماموران انتظامی فراشبند دستگیر و احشام سرقتی از آن‌ها کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از دستگیری سارقان، مالباخته نیز شناسایی و احشام مسروقه تحویل او شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

سرهنگ دوم برومندی از عشایر و دامداران خواست با توجه به بارندگی و شروع موج سرما، دقت و هوشیاری بیشتری نسبت به نگهبانی و حراست از احشام خود داشته باشند و هرگونه تردد افراد و خودرو‌های مشکوک را سریعا با سامانه ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

مرگ مرد ۷۳ ساله با سقوط از کوه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از مرگ مرد ۷۳ ساله بر اثر سقوط از کوه به علت بارش برف و لغزندگی در روستای مسقان شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از کوه، بلافاصله یک تیم از نیرو‌های انتظامی پاسگاه مسقان شهرستان شیراز به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در برسی‌های اولیه مشاهده کردند مردی ۷۳ ساله برای چرای گوسفندان به کوه‌های اطراف روستای مسقان رفته که به دلیل بارش برف و لغزندگی به پائین سقوط و فوت کرده است.

این مقام انتظامی با اشار ه به اینکه جسد تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست: هنگام رفتن به مناطق کوهستانی و کویری نکات ایمنی را رعایت و تا آنجا که امکان دارد از سفر به تنهایی پرهیز کنند.

کشف محموله‌های قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۸۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید ضمن تاکید برعزم جدی پلیس دربرخورد با قاچاق کالاوارز، اظهارداشت: به منظور طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی ۴ دستگاه خودرو سبک حامل کالای قاچاق را در محور‌های مواصلاتی شناسایی و توقیف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، ۲۱ دستگاه قهوه ساز، ۱۰ دستگاه آبمیوه گیری، ۳ دستگاه چرخ گوشت، ۲ دستگاه توستر، ۱۰ دستگاه اتوبرقی، یک دستگاه ماشین لباسشویی، یک دستگاه ماشین ظرفشویی و مقادیر زیادی از کالا‌های قاچاق کشف شد.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی اموال مکشوفه، ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

ناکامی سوداگران در انتقال بیش از ۲۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو ورنا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ عبادی نژاد بیان کرد: در این عملیات ۲ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه موادمخدر و اعتیاد بسترساز وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند، تصریح کرد: پلیس با قاطعیت در مبارزه با سوداگران مرگ و نجات نسل آینده از تهدیدات پدیده شوم اعتیاد در جامعه به صورت شبانه روزی تلاش می‌کند.

باند سارقان با ۷۴ فقره سرقت متلاشی شدند

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی باند سارقان و کشف ۷۴ فقره انواع سرقت از آن‌ها در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در تعدادی شهر‌های استان فارس، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس با انجام گشت زنی‌های هدفمند و اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ۵ نفر از سارقان حرفه‌ای احشام را در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس، به ۷۴ فقره سرقت احشام، محتویات خودرو و منزل اعتراف کردند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۱۷۲ راس احشام مسروقه کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

پراید حامل بیش از ۱۹ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از توقیف یک سواری پراید و کشف ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، میزان ۱۹ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف و یک نفر متهم در این خصوص دستگیر شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیز بین پلیس دور نخواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار