معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها مکلفند ظرف مدت یک هفته برنامه‌های خود را برای مقابله با پدیده گرد و غبار ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوای استان گفت: با توجه به اینکه در کشور معادل ۹۹ میلیون یورو اعتبار برای مقابله با پدیده گرد و غبار در نظر گرفته شده است، همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان مکلفند تا هفته آینده برنامه ها‌ی خود را آماده ودر جلسه آتی مطرح کنند.

فرخ زاد افزود: برنامه‌ها پس از بررسی مصوب و به کارگروه ملی ارائه خواهد شد تا بتوانیم از این اعتبار در استان استفاده کنیم.

او اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده، کانون آلودگی‌ها در استان و به طور خاص در آبیک ۱۵‌درصد مربوط به صنایع،۱۵ درصد معادن، ۱۵درصد دامداری‌ها و ۵۰ درصد و خودروهاست.

معاون عمرانی استاندار گفت: برای کاهش این آلودگی که بخشی از آن صنایع و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه برق شهیدرجایی است، موضوع در حال پی گیری است و حتما برخورد لازم از طرق مراجع قضایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.