رئیس پلیس آگاهی گیلان بر لزوم نصب دوربین‌های مداربسته تاکید کرد و گفت: ۵۰ درصد سرقت‌ها از سوی معتادان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی گیلان در دهمین نشست قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: نیمی از سرقت‌های استان از سوی معتادان انجام می‌شود، بنابراین نصب دوربین‌های مداربسته در اماکن دولتی، بازار‌ها و منازل می‌تواند در کاهش سرقت بسیار موثر باشد.

او افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۲ هزار سرقت سیم کابل و ۴۰۰ سرقت از ادارات دولتی انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: تمامی مدخل‌های وردوی و اماکن عمومی رشت از سوی پلیس آگاهی کنترل می‌شود و پس از دریافت اطلاعت سارقان با آن‌ها برخورد می‌شود.

همچنین میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در این نشست گفت: ارائه خدمات به مردم در راستای امنیت برگزار می‌شود که ایجاد امنیت مرهون زحمات نیرو‌های امنیتی وانتظامی است.

او افزود: پیشگیری از سرقت باید در اولویت ادارات شهرستان رشت باشد و تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرقت انجام شود.

فرماندار شهرستان رشت، به فعالیت بیشتر کمیته‌های پیشگیری از سرقت در بخش‌های مختلف شهرستان رشت تاکید کرد و گفت: این جلسات باید از سوی بخشداران با سرعت بیشترو منظم‌تر انجام شود.

مومنی زاده، همچنین به نصب دوربین‌های مدار بسته در روستا‌ها، بازار‌ها و مکان پر تردد اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای پیشگیری از سرقت کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی بخشی هرچه بیشتر مردم به ویژه کسبه برگزار می‌شود.

او با بیان  اینکه سرقت در حوزه مخابرات و برق باعث اخلال در خدمات رسانی می‌شود، بر لزوم هوشمند سازی شبکه‌های مخابراتی و برق تاکید و تصریح کرد: در برخی از بخش‌های شهرستان این هوشمند سازی انجام شده و به زودی در بقیه روستا‌ها نیز اجرا خوهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.