معاون کل وزارت بهداشت گفت: اقدامات موثری در خصوص جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور انجام شده است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا در کشور چین این روز‌ها به یکی از اخبار‌های مهم دنیا تبدیل شده و در برخی از کشور‌ها مراقبت‌های فرودگاهی آغاز شده است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: در کشور چین افراد زیادی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در کشور‌های دیگری مانند: استرالیا، آمریکا و بعضی از کشور‌های عربی به صورت تک مورد این ویروس در بدن بیماران دیده شده است.

او افزود: ما با سازمان بهداشت جهانی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ارتباط تنگاتنگ هستیم و با توجه به تجربه‌ کنترل و پیشگیری ویروس‌های سارس و مرس در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ هم اکنون در حال انجام اقدامات موثر برای کنترل و پیشگیری ورود ویروس کرونا به کشور هستیم. 

حریرچی با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا به کشور اظهار کرد: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تنها مرز ورودی ویروس کرونا از کشور چین به ایران است و کارشناسان ما با غربالگری اولیه و گرفتن تب بدن مسافران ورودی به کشور اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می‌شود؟


او افزود: اگر بیماران مبتلا به ویروس کرونا از طرق فرودگاه‌هایی غیر از فرودگاه امام خمینی (ره) وارد ایران شوند در این صورت سیستم مراقبت‌های سندرومی در داخل هر استان اقدامات لازم را برای کنترل و پیشگیری این بیماری انجام می‌دهند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: از آنجایی که آمادگی‌های لازم برای پشتیبانی در خصوص ویروس کرونا در داخل کشور موجود است، جای هیچ نگرانی برای ورود این ویروس به ایران وجود ندارد و حرکت هر مسافر از مبداء چین به ایران از نظر سلامت جسمانی کاملا مورد کنترل قرار می‌گیرد.

حریرچی درباره امکانات و ابزار‌های لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا در کشور گفت: در داخل فرودگاه‌ها و آزمایشگاه‌های کشور امکانات لازم و دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی و کنترل زود هنگام ورود ویروس کرونا وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
فاصله بین ورود ویروس و ایجاد تب در بدن وجود دارد.شاید باز هم مسافر بدون علامت وارد ایران بشود