نداشتن امکانات اولیه باعث مهاجرت اهالی روستا‌های چشمه سفید و دوق آباد بردسکن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تعدادی از اهالی روستا‌های چشمه سفید و دوق آباد از مناطق عشایری بردسکن از نداشتن برخی از امکانات از مسئولان گلایه کردند.
 
یزدان دوست یکی از اهالی روستای چشمه سفید گفت: روستای ما ۲۰ خانوار دارد که تعدادی از آن‌ها به خاطر نبود امکانات از جمله نداشتن برق، جاده مناسب و آب آشامیدنی سالم از روستا به شهر انابد مهاجرت کرده اند.
 
یوسفی یکی دیگر از اهالی روستای چشمه سفید بیان کرد: وقتی که امکانات اولیه از جمله برق، آب و جاده مناسب وجود نداشته باشد آیا در روستا می‌توانی زندگی و سکونت داشته باشی، لذا از مسئولان می‌خواهیم با توجه به قول‌هایی که داده اند حداقل روستای ما را از نعمت برق برخوردار کنند.
 
او تصریح کرد: با همه این مشکلات مردم روستا می‌گویند اگر برق رسانی شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما حل می‌شود وگرنه مجبور هستیم از روستا به شهر‌ها مهاجرت کنیم.
 
 حاجی نژاد ازاهالی روستای دوق آباد گفت: فاصله ما تا مرکز بخش انابد ۲۵ و تا مرکز شهرستان بردسکن ۳۵ کیلومتر است و در فاصله ۳ کیلومتری روستای ما شبکه برق وجود دارد  ولی با گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز روستای ما از برق محروم است و به لحاظ جاده و آب آشامیدنی، حمام و دیگر امکانات وضعیت نامناسبی داریم.
 
خانم یعقوبی یکی دیگر از اهالی روستا گفت: بیش از ۲۰ سال در روستای دوق آباد زندگی می‌کردم و ۴ فرزندم را دراین روستا به دنیا آوردم، ولی حالا که بزرگ شده اند به خاطر نبود امکانات به شهر انابد مهاجرت کرده ام. خانم یعقوبی ادامه داد: اگر امکاناتی از قبیل برق و آب آشامیدنی بهداشتی و جاده مناسب توسط مسئولان امر انجام شود این آمادگی را دارم که برای رونق تولید مجدد به روستای دوق آباد بروم و به شغل دامپروری بپردازم.
 
انتهای پیام/ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.