درخواست محیط زیست از مردم برای مراقبت از وحوش

اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای از عموم مردم خواست با توجه به بارش برف و نزدیک شدن احتمالی گونه ها حیات وحش به مناطق مسکونی از آنها مراقبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، در اطلاعیه اداره کل محیط زیست آمده است: با توجه به شرایط جوی و بارش شدید برف در ارتفاعات و برودت هوا در اکثر نقاط استان، امکان حضور گونه‌های جانوری وحشی برای تامین علوفه به مناطق مسکونی دراطراف روستا‌ها و حتی بافت‌های شهری وجود دارد.
 
از هم استانی‌های علاقمند به محیط زیست، درخواست می‌شود در صورت مشاهده وحوش، به ماموران محیط زیست در نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی و یا با شماره ۲_۳۳۳۳۴۴۴۴۱ با پیش شماره ۰۷۴ اطلاع دهند.
 
همچنین با توجه به بارش زیاد برف در ارتفاعات و زیستگاه‌های جانوری از خیرین، دوست‌داران محیط زیست و ساکنین روستا‌های اطراف مناطق در خواست داریم اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش علف خوار یاری کنند.
 
در این اطلاعیه آمده: بدیهی است ادارات حفاظت محیط زیست استان، تمهیدات لازم را برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش استان، انجام خواهند داد.
 
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار و ۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار و ۸۵۸ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
 
بیش از ۱۱ درصد مساحت این استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد.
 
پارک ملی دنا با ۹۳ هزار هکتار وسعت از مهمترین زیستگاه‌های کشور در حوزه چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و فارس واقع شده است.
 
پارک ملی دنا با بیش از دو هزار گونه گیاهی، ۱۵۰ گونه جانوری و پوشش غالب جنگل بلوط در سال ۹۱ به تصویب رسیده و جزو محدود مناطق بین المللی ثبت شده در زیست کره است.
 
 
انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.