با هدف حفظ منابع طبیعی و بهره مندی از مزایای انرژی خورشیدی، تعداد ۴۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد، توزیع و نصب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تعداد ۴۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی خریداری و بصورت رایگان بین خانوار‌های روستایی استان، توزیع و نصب شده است.

حکمتیان با بیان اینکه تنها در یکی از روستا‌های شهرستان بویراحمد، بالغ بر ۴۰ درصد کاهش قطع درختان صورت گرفته است، اظهار کرد: یکی از اهداف مهم توزیع و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی، تغییر الگوی سوخت در مناطق کمتربرخوردار بوده است.

غلامحسین حکمتیان افزود: توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان، احیاء عرصه‌های منابع طبیعی و محرومیت زدایی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

عباس حسن زاده رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، ضمن معرفی اجزای این دستگاه، از مزایای آن، اینگونه گفت: باتوجه به اینکه آبگرمکن‌های خورشیدی از طریق تابش مستقیم نور خورشید به پنل‌های دستگاه، باعث گرم شدن آب مخزن می‌شود، خاطرنشان کرد؛ این دستگاه قادر است ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، انرژی حرارتی را در خود نگه دارد تا ذخیره آب گرم برای استفاده مردم وجود داشته باشد.

همچنین او افزود: یکی از مزایای قابل توجه استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی در روز‌های بارانی، استفاده از المنت‌های دستگاه می‌باشد که با کمک انرژی الکتریکی به مردم روستا این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز، بتوانند از آب گرم استفاده کنند.

گفتنی است، مخزن این آبگرمکن‌ها با ۲۰۰ لیتر ذخیره آب می‌تواند آب گرم یک خانواده ۸ نفره را در یک شبانه روز، تامین کند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.