رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته شدن ۳۳۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌ای استان در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت : بیشترین آمار کشته‌ها مربوط به سفر‌های تابستانی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تلفات سوانح جاده‌ای در استان، گفت : در ۱۰ ماهه امسال ۳۳۰ نفر در جاده‌های استان بر اثر تصادف کشته شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر بیشتر شده است.

او گفت : در حالیکه افزایش ۲.۸ درصدی را در تعداد کشته شدگان تصادفات داشته ایم، اما آمار مجروحین تصادفات از ۴۵۲۵ نفر سال گذشته با کاهش ۱۲.۶ درصدی به ۴۰۱۶ نفر در ۱۰ ماهه امسال رسیده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال تعداد کشته‌های تصادفات بجز دو ماه تیر و مهر کاهشی بوده، گفت: بیشترین کشته‌ها مربوط به فصل تابستان و سفر‌های این فصل و پس از آن مربوط به سفر‌های نوروزی فصل بهار بوده است.

حیدری بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی برون شهری استان را نیز مربوط به راه‌های سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب و صحنه دانست و گفت: بیشترین تلفات را نیز به ترتیب در محور‌های کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به روانسر و کرمانشاه به صحنه داریم.

او از سهم ۴۰ درصدی واژگونی در تصادفات منجر به فوت بین شهری نیز یاد کرد و گفت: برخورد خودرو‌ها با یکدیگر سهم بیش از ۴۷ درصدی و برخورد با عابران سهم ۱۱.۶ درصدی دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در نوع تخلفات منجر به فوت نیز سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه و عدم توجه به جلو به ترتیب بیشترین سهم را دارند.

 حیدری گفت: حدود ۶۹ درصد تصادفات منجر به فوت در روز و ۳۱ درصد آن‌ها شب‌ها رخ می‌دهد.

او چند پیشنهاد برای کنترل میزان کشته‌های حوادث رانندگی بین شهری داشت و افزود: اولین پیشنهاد تکمیل ۱۷ کیلومتر باقی مانده از تعریض مسیر کرمانشاه به کامیاران است که تعریض این محور از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده است.

حیدری با اشاره به فعالیت ۶۰ گشت پلیس راه در هشت هزار کیلومتر راه استان که هر گشت بیش از ۱۳۰ کیلومتر راه را پوشش می‌دهد، افزود: این گشت‌ها روزانه ۱۲۰۰ لیتر سوخت نیاز دارند که رقمی معادل ۳.۶ میلیون تومان هزینه دارد و افزایش قیمت سوخت باعث کاهش تحرک گشت‌ها شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خواستار افزایش ۱۰ دوربین کنترل سرعت برای راه‌های استان شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.