نماینده، ولی فقیه در کردستان حماسه تشییع وحدت آفرین شهید سلیمانی را نتیجه نگاه تمدنی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کردستان در نشست تخصصی الگوی وحدت مذاهب اسلامی درنظام جمهوری اسلامی ایران، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی گفت: هیچ کجای دنیا مانند جمهوری اسلامی آزادی برای اقلیت‌های مذهبی،  رفتار مذهبی و فرقه‌ای وجود ندارد.

او افزود: مسئله تمدن اسلامی در آغاز نهضت توسط امام بزرگوار (ره) در قم مطرح شده و در بیانات اخر اییشان هم مشاهده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان ادامه داد: رهبری معظم انقلاب هم چه نظری و چه در حیطه عمل همان مسیر امام را طی کردند.

او تاکید کرد: مسئله پیگیری تمدن سازی را در همین تشکیل نیروی قدس سپاه می توان دید، نیرویی که حامی مستضعفان امت اسلامی در مقابل استکبار بوده و امروز در مسئله شهادت و تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این وحدت آفرینی که ثمره همین نگاه تمدنی از آغاز بوده را شاهد هستیم.

حسینی شاهرودی در تبیین شکل گیری وحدت میان گروه‌های اسلامی تصریح کرد: زمانی این شبهه مطرح بود که حماس یک گروه سنی است و دلیلی برای حمایت از آن توسط جمهوری اسلامی شیعه نیست و تلاش زیادی برای جدایی این میان صورت گرفت، اما در نامه اخیر اسماعیل هنیه که شهید سلیمانی را شهید قدس خوانده می توان دریافت که این وحدت بسیار عمیق‌تر است.

او در پایان با بیان اینکه مذاهب اسلامی باید وحدت را از واجبات تلقی کنند؛ گفت: وحدت کشور‌ها و ملت‌های اسلامی حل کننده بسیاری از مشکلات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار