دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی شهید سلیمانی را پیش قراول ایجاد تمدن اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلیمن کاظم لطفیان دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در نشست تخصصی الگوی وحدت در نظام جمهوری اسلامی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سپهبد سلیمانی و شهدای مقاومت پیش قراول و جلودار ایجاد تمدن نوین اسلامی هستند و در این عرصه الگو‌های بسیار مطلوبی هستند.

او افزود: مهم‌ترین بحث امروز جهان گونه شناسی فرهنگی است. گونه‌های فرهنگی عبارت است از فلسفی، هنری، صوفیانه و گونه روحانیت است. اما گونه فرهنگی مدنظر ما گونه فرهنگی مذهبی است.

لطفیان ادامه داد: تمدن بزرگی در گونه فرهنگی مذهبی به رهبری جمهوری اسلامی امروز در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دبیر شورای نمایندگان، ولی فقیه در مناطق قومی با اشاره به مبانی دینی تمدن نوین اسلامی، تاکید کرد: اگر رسالت پیامبران الهی به خصوص آن‌هایی که صاحب شریعت بوده را را بررسی کنیم، باید هرکدام را موسس یک نظام تمدنی قلمداد کرد.

او افزود: در گونه شناسی فرهنگی اسلامی این مسئله مطرح است که بخش‌های مختلف اسلام در سیاست، فرهنگ و اجتماع باید به هویت اسلامی برسیم.

لطفیان در پایان با بیان اینکه هویت اسلامی بسیار مهم است؛ گفت: مسئله هویت اسلامی که امروز مورد تهاجم بسیار قرار گرفته؛ به لحاظ ساختار سازی و کادرسازی بسیار مهم است و باید خیلی بیشتر روی آن کار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار