سرپرست شبکه بهداشت شیروان گفت: از ابتدای امسال ۷۱۴ حیوان گزیدگی در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی آرمیده سرپرست شبکه بهداشت شیروان ضمن تشریح گزارش عملکرد ۹ ماهه واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر این شبکه، گفت: در این مدت بیش از ده جلسه آموزشی در زمینه آنفلوانزا برگزار شده است.

آرمیده برگزاری بیش از ده جلسه آموزشی در زمینه ایدز، ۱۸ بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد، ۳۲۰ مورد انجام رپید تست از مادران باردار و گروه‌های پر خطر و یک نفر بیماریابی ایدز را از عملکرد شبکه بهداشت شهرستان شیروان ذکر کرد.

او درمان ۵۲ بیمار مبتلا به تب مالت، آموزش ۱۹۲ نفر در زمینه تب مالت، ۱۶۲ نمونه تهیه شده از بیماری آنفلوانزا، ثبت ۹ ماهه موارد شبه آنفلوانزا، ۳۲ نمونه سیاه سرفه گرفته شده از موارد مشکوک و ۳۱ نمونه گیری از موارد مشکوک مننژیت را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت دانست.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان با بیان اینکه از ۶ نفر از افراد مشکوک به فلج شل حاد نمونه تهیه شده است، به پنج مورد نمونه گیری از موارد مشکوک سرخک و سرخجه و ۲۰ تشخیص هپاتیت اشاره کرد.

آرمیده از درمان هفت نفر بیمار مبتلا به سالک خبر داد و افزود: از ابتدای فروردین ماه ۹۸ تا پایان آذرماه، ۳۹۵ مورد نمونه BK گرفته شده است.

سرپرست شبکه بهداشت شیروان درصد پوشش واکسیناسیون پنتاوالان یک را ۹۲ درصد و میزان پوشش واکسیناسیون ام ام آر یک را صد در صد عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.