کارشناس محیط زیست هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: با تحقیقاتی که انجام شد از پساب نیشکر برای آبیاری اراضی کشاورزی انجام می‌شود.

امیر حریر فروش کارشناس محیط زیست هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زمانی که شرکت توسعه نیشکر تاسیس شد حق آبه به آن تخصیص یافت، برای همکاری با سازمان آب تحقیقاتی برای استفاده از زهاب کشت و صنعت نیشکر برای کشت‌های غیر از نیشکر مانند گندم استفاده شود. گاهی زهاب کیفیت خیلی بالایی دارد و در خود مزارع نیشکر استفاده می‌گردد.

او افزود:کشاورزان معمولان پس از برداشت محصول خود زمین کشاورزی را آتش می‌زنند که مزارع برای سال بعد آماده کشت باشد، توسعه نیشکر و صنایع جانبی برحسب اینکه امکان برداشت سبز وجود ندارد به دلیل اینکه تکنولوژی وجود ندارد همچنین برگ‌های که در برداشت سبز ریخته می‌شود باعث جلوگیری از آبرسانی به مزارع می‌شود.

حریرفروش بیان داشت: در کشور‌های دیگر مشکل آبیاری ندارند، اما میزان بارش در کشور ما کمتر است، اما با تمام مشکلات موجود شرکت توسعه نیشکر تمام تلاش خود را انجام داد و برداشت سبز خود را به ۳۰ درصد رساند.

کارشناس محیط زیست هلدینگ توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: اگر تحریم‌های اقتصادی برداشته شود با کمک صنعتگران داخلی می‌توان برداشت سبز نیشکر را افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.