از سال ۹۰ تا کنون، شش هزار مجرم جرایم سبک استان چهارمحال و بختیاری در دوره‌های طرح امید شرکت کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: از سال ۹۰ تا کنون، شش هزار مجرم جرایم سبک استان در دوره‌های طرح امید شرکت کردند.

او افزود: در این طرح مجرمان جرایم سبک به جای معرفی به دستگاه قضا، متناسب با جرمی که مرتکب می‌شوند، در دوره‌های امید شرکت داده می‌شوند.

موسوی اضافه کرد: هدف از اجرا و برگزاری طرح امید، آموزش خودکنترلی، خودراهبری، خودکارآمدی، خداشناسی، نحوه ارتباط صحیح با دیگران است.

او ادامه داد: دوره‌های آموزشی جدید از جمله دوره «هور» برای افراد خلافکار دارای جرایم اجتماعی، دوره ویژه «مهاجر» برای معتادان، دوره ویژه «عشق» برای زوجین در شرف ازدواج نیز در استان در دست اجرا است.

موسوی در خصوص استاندارد سازی وسایل بازی پارک‌ها در استان هم گفت: از ۸۵۰ وسیله بازی در این استان ۵۵۰ مورد غیر استاندارد بود که بیش از ۸۰ درصد آن مناسب سازی شد.

او همچنین با تأکید بر اینکه بیش از ۹۵۰ مورد ویلای غیرمجاز در حریم رودخانه زاینده رود ساخته شده بود افزود: تا پایان سال طرح برخورد با متخلفان حریم رودخانه به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار