اولین محوله کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم سیل زده استان سیستان بلوچستان توسط خانه خیرین در قالب پک‌های تامین کننده نیاز یک هفته‌ای هر خانوار جهت ارسال آماده بارگیری شد.

کیوان نیازی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: هماهنگی به‌وجود آمده بین موسسات خیریه در فارس باعث ایجاد شور نیکوکاری و هم افزایی در کار‌های خیر شده است.

محمد صادق کشفی نژاد سرپرست بهزیستی فارس نیز با حضور در محل ساماندهی این کمک‌ها ضمن قدردانی از انسجام خیریه‌های شیراز، گفت: چیزی که این حرکت خیر را شاخص می‌کند همراهی و یکپارچگی خیریه‌های شیراز برای انجام این کار خیر بوده است؛ که با این هماهنگی از موازی کاری پرهیز شده است.

او با اشاره به پیش بینی نحوه توزیع کالا‌ها قبل از ارسال با تلاش مردمی، افزود: اینگونه مدیریت‌ها و برنامه ریزی در مواقع بروز بحران بسیار با ارزش است و کمک رسانی را تسهیل کرده و باعث می‌شود نیت خیرین به نحو احسنت اجرایی شود.

عبدالعلی شمس مدیر عامل خانه خیرین فارس که به نمایندگی از مجمع عالی خیرین، برنامه ریزی و هدایت این کمک‌های مردمی را عهد دار بود، گفت: کمک ها‌ی مردم نیکوکار شیراز و خیریه‌های مردمی به صورت کالا در محل سوله‌ی خیریه حضرت ابوالفضل العباس (ع) شیراز جمع آوری و بسته بندی شد.

او افزود: برای نظم دهی بیشتر به این کمک‌ها و عدم موازی کاری، بین خیریه ها‌ی شیراز هماهنگی بوجود آمد و کمک‌های اهدایی در قالب پک‌های یک هفته‌ای نیاز‌های هر خانوار آسیب دیده از سیل سیستان و بلوچستان شامل اقلام خوارکی، آ ب معدنی و بسته‌ی نیاز‌های بهداشتی از جمله شویند‌ها بسته بندی شده که به صورت هفتگی توزیع می‌شود.

مدیر عامل خانه خیرین افزود: به علاوه پوشاک، زیر انداز، پتو و یک بخاری برقی به صورت جداگانه به هر خانواده تحویل داده خواهد شد.

او بیان کرد: البته با پیش بینی انجام شده مقداری اقلام توانبخشی مانند تشک مواج و ویلچر نیز تهیه شده که به مناطق سیل زده ارسال می‌شود.

شایان ذکر است که این اقلام با هماهنگی به استانداری و بهزسیتی استان سیستان و بلو چستان تحویل داده خواهد شد و نمایندگان خانه خیرین برای نظارت بر نحوه توزیع، محموله را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار