کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت: رقابت با اسلوونی و هند از بهترین قرعه‌هایی بود که ممکن بود با آن رو به رو شویم.

نظری: رویارویی با هند و اسلوونی یکی از بهترین قرعه‌های ممکن بود / رنکینگ تنها یک عدد استمحمود نظری کارشناس و دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز کشورمان پس از مشخص شدن قرعه تیم ملی تنیس روی میز برای رسیدن به المپیک و رقابت  با تیم‌های اسلوونی و هند در گفت و گو با  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،بیان داشت: شایستگی ایران و ایرانی بسیار بالاتر از سنجش با عدد رنکینگ است، خوشبختانه بچه‌ها خودشان را باور دارند و قطعا بهترین کیفیت خود را نشان خواهند داد. همچنین باید بگویم رنکینگ جهانی، اعداد و سیستمی است که تنها برای عقب نگه داشته شدن کشور‌هایی نظیر ایران طراحی شده اند و  بازیکنان  ما هموراه  ثابت کرده اند که قادرند هر محاسبه‌ای را در هم شکنند.

نمایندگانمان باید بدون ترس و استرس بازی کنند

او افزود: ورزشکاران اگر در این راه موفق شوند عاملش خودشان هستند و اگر اتفاق دیگری رخ دهد مسئولیت آن با امثال بنده است  که مسئولیت می‌پذیریم ، نکته‌ای که به نظرم در این میان وجود دارد آن است که حمایت هایمان آن طور که باید  و شاید نیست. پس در واقع پیام‌ما باید به ورزشکارانمان این باشد که بدون فشار روانی و بدون استرس بازی کنید، نتیجه هرچه باشد شما پیروزید و سربلند هستید.

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز درباره قرعه ملی پوشان در راه رسیدن به المپیک در بخش تیمی عتنوان داشت:  بازی با اسلونی و سپس هند یکی از مناسب‌ترین قرعه‌هایی بود که در مجموع رویارویی در بازی‌های اول و دوم و با رقبای حاضر و شرایط جدول، می‌توانستیم به دست آوریم و سهمیه المپیک را بگیریم. با اینکه تیم ملی هند از نظر موقعیت رنکینگی در جایگاه بالاتری نسبت به اسلوونی قرار دارد، اما به نظر بنده بازی اول بسیار سخت‌تر از بازی دوم برای ماست، اگر از سد اسلوونی عبور کنیم، پیش بینی می‌کنم کار سختی برای کنار زدن هند و رسیدن به المپیک نخواهیم داشت.  

رنکینگ تنها یک عدد است 

 نظری در ادامه افزود: برای ورزشکاران نخبه تنیس روی میز ما که از حضور منظم و مرتب و مستمر در رقابت‌های مختلف و  ارتقای رنکینگ  به دلایل مختلف مدیریتی با محدودیت مواجه هستند، رنکینگ فقط یک عدد است نه ترازویی برای سنجش توان بچه‌ها در میادین بین المللی و در مقابل رقبا، که اگر اینطور بود در سال‌های گذشته نه می‌توانسنیم هند را در مواقعی ببریم، نه در هالمستاد به دسته یک جهان صعود کنیم و نه مدال آسیایی بزرگسالان بگیریم و نه خیلی دیگر از موارد مثبت در تنیس روی میز ما اتفاق می‌افتاد

محمود نظری در پایان بیان داشت:  با دعای خیر خانواده تنیس روی میز، به امید خدا این تیم مزد زحمات چهارساله اش را خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار