دبیر فدراسیون تنیس روی میز در خصوص آخرین رنکینک اعلام شده از طرف فدراسیون جهانی توضیحاتی ارائه داد.

حسنی: اولین و اخرین سال میلادی کم رویداد‌ترین زمان هاست / امتیاز بیش از رنکینگ اهمیت داردبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین رنکینگ ورزشکاران تنیس روی میز در سال ۲۰۲۰ اعلام شد که بر این اساس نفر نخست ایران یعنی نوشاد عالیمان با  ۴۴۸۰ امتیاز و یک پله سقوط در رده ۶۳ دنیا قرار گرفت، نیما عالمیان دیگر ملی پوش کشورمان هم با ۳۴۳۵ امتیاز و بدون تغییر جایگاه در رده ۱۰۷ قرار گرفت، امیرحسین هدایی با ۲۵۴۰ امتیاز و دو پله سقوط در رده ۱۵۷ ایستاد و امین احمدیان با ۲۲۸۵ امتیاز و یک پله سقوط در رده ۱۸۴ قرار گرفت.

در بخش بانوان  هم ندا شهسواری با ۱۷۶۰ امتیاز و ۷ پله سقوط در رده ۲۰۵  جهان ایستاد، مهشید اشتری با ۹۰۵ امتیاز و یک پله صعود در مکان ۳۰۱ قرار گرفت و مریم صامت با ۶۴۵ امتیاز و ۵ پله سقوط رتبه ۳۹۰ جهان را گرفت. همچنین در رده سنی زیر ۲۱ سال امین احمدیان با ۳۵۶۳ امتیاز و ۳ پله صعود در رده ۱۶ ایستاد. همچنین امیر حسین هدایی که در رنکینگ قبلی و در این رده سنی صدر نشین جهان بود، اما با توجه به آن که سنش بیشتر شد دیگر در این رده سنی حضور ندارد.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در خصوص افت برخی ملی پوشان در جایگاه جهانی عنوان داشت: نخستین و آخرین ماه میلادی همواره کم رویداد‌ترین ماه‌ها برای تنیس روی میز در جهان است، به طور مثال در آخرین ماه سال میلادی در سراسر دنیا تنها یک رویداد برگزار می‌شود که در آن هم برترین تنیس روی میز بازان جهان حضور دارند. همچنین در نخستین ماه سال هم تنها ۲ رویداد داریم که یکی از آن‌ها تور جهانی آلمان است و دیگری آن‌ها هم مسابقات انتخابی المپیک است که قرار است به میزبانی پرتغال برگزار شود.  

او افزود: تغییر جایگاه بازیکنان نگران کننده نیست و اگر هم برخی با کمی افت مواجه شدند، به دلیل همان مسابقات قهرمانی برترین‌های جهان است، علاوه بر آن برای حضور در یک مسابقه تنها رنکینگ ملاک نیست و در این میان امتیاز نقش بسیار زیادی دارد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار