صالحی گفت: یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی در بخش سلامت روان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش نسل آفتاب که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تجربه‌ای نهادی در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در دهه اول انقلاب، انجمن‌ها کنشگری، فعالیت سیاسی داشتند و شرایط به گونه‌ای نبود تا فضای اجتماعی آرامی داشته باشیم .

او با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی در آن دوران به عنوان خط مقدم صیانت از انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، گفت: این انجمن پل ارتباط مدارس و جبهه‌های جنگ بود و فضای شورآفرینی برای حضور در جبهه‌ها ایجاد می‌کرد.

صالحی افزود: این اتحادیه به یادگیری‌های غیررسمی و تقویت مهارت‌های فردی پس از انقلاب کمک کرد و فرصتی برای افزایش معرفت و ایمان دینی بود.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تغییرات درونی و بیرونی در دهه پنجم انقلاب داریم، بیان کرد: امروز شاهد یک نسل دیجیتال و مهاجر در این فضا هستیم.

دانش‌آموزان روزانه بیش از ۵ ساعت در فضای مجازی فعالند

او افزود: طبق آمار، میانگین زمانی که دانش آموزان پای اینترنت صرف می‌کنند، بیش از ۵ ساعت است و این شرایط ایجاب می‌کند تا فضای دیجیتال و نسل جدید را جدی بگیریم.

صالحی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان می‌تواند در حوزه سواد رسانه ای وارد عمل شود، گفت: بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز در فضای دیجیتال داریم که باید توجه جدی به آنها شود.

او با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: یک درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های شدید روانی و ۳۰ درصد نیازمند توانمندسازی در بخش سلامت روان هستند. این یعنی زنگ خطر سلامتی در مدارس به صدا در آمده است؛ در این میان تشکل ها مانند اتحادیه انجمن های اسلامی می‌توانند به تقویت مهارت روحی و روانی کمک کند.

وزیر ارشاد با تاکید بر جایگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر بیانیه گام دوم انقلاب گفت: با تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه موتور تحرک گام دوم، علم و دانش است، باید در این عرصه قوی شویم و انجمن‌ها می‌توانند پل ارتباطی برای شکوفایی خلاقیت‌های دانش آموزان در جبهه علمی باشند.

صالحی به مخاطرات محاصره تبلیغاتی دشمنان اشاره  کرد و گفت: این وظیفه‌ای است که انجمن‌های اسلامی می‌توانند از عهده آن برآیند که البته ابتدا باید درک درستی از آن پیدا کنند.

در پایان این مراسم از کتاب «تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی» با حضور‌ وزاری آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاداسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار