وزیر امور خارجه ترکیه گفت آموزش نظامیان دولت وفاق ملی لیبی قانونی است و آنکارا به این کار ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، امروز در حاشیه اجلاس اقتصادی داووس، در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد نظامی آنکارا در قبال لیبی پس از نشست برلین تغییر خواهد کرد گفت ترکیه به آموزش نیرو‌های دولت وفاق ملی ادامه خواهد داد و این کار قانونی است.

چاووش اوغلو در این خصوص گفت: «ما با لیبی در زمینه آموزش و تعلیم نظامی توافق کرده‌ایم و این همان کاری است که داریم انجام می‌دهیم. این یک تلاش قانونی و مشروع است.»

هفته گذشته آنکارا فاش کرد با اعزام نیروی نظامی به لیبی به حمایت از دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است می‌پردازد نیرو‌هایی که با نیرو‌های موسوم به ارتش ملی این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر در نزاع هستند.

آنکارا این تصمیم را پس از مذاکرات ناتمام میان دو طرف درگیر در لیبی که هفته گذشته در مسکو برگزار شد اتخاذ نمود. چاووش اوغلو در این زمینه گفت: «آنکارا به حمایت خود از روند سیاسی و برقراری آتش‌بس در لیبی ادامه می‌دهد، آتش‌بسی که باید پایدار باشد.» او ادامه داد: «این خیلی خوب است که همه از آتش‌بس و تلاش‌های آینده حمایت می‌کنند ...، اما ما باید روند سیاسی را سرعت ببخشیم.»

پس از مرگ معمر قذافی، لیبی میان دو قدرت یکی در پایتخت، دولت وفاق ملی، و دیگر در شرق این کشور، نیروی ارتش ملی به رهبری خلیفه حفتر، تقسیم شد. از آوریل سال گذشته میلادی نیرو‌های خلیفه حفتر با هدف تصرف طرابلس، پایتخت لیبی، به سوی آن حمله کردند و از آن زمان تاکنون این کشور درگیر جنگ داخلی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار