وزارت خارجه آلمان به نقل از هایکو ماس کنفرانس لیبی را موفق توصیف کرد.

هایکو ماس: به اهدافمان در کنفرانس لیبی دست یافتیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر وزارت امور خارجه آلمان در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد «ما به اهداف مان در کنفرانس لیبی دست یافتیم.»

در ادامه این پیام آمده است: مهمترین مسئله تضمین توقف حمایت از نظامیان، مزدور‌ها و تسلیحات است. این امر طرف‌های درگیری را به مذاکره با یکدیگر وامی دارد. روز گذشته تنها یک پیام آغازین بود. از امروز، مسئله یکپارچگی اتحادیه اروپا در این فرایند است. تحریم تسلیحاتی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به بحث گذاشته می‌شود. نشست پیگیری کنفرانس لیبی در فوریه و در سطح وزرای امور خارجه در برلین برگزار می‌شود.

کنفرانس صلح لیبی دیروز در برلین، پایتخت آلمان در محل استقرار صدراعظم این کشور با حضور مقامات دو طرف درگیر در جنگ لیبی برگزار شد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار