مراسم پنجاه و هشتمین زاد روز مرحوم سیروس قایقران در شهرستان بندر انزلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، با توجه به سنت هر ساله و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده از سوی اقوام و دوست داران مرحوم قایقران، پنجاه و هشتمین زادروز سیروس قایقران عصر امروز (اول بهمن ماه) راس ساعت ۱۶ در محل آرامگاه ابدی آن مرحوم و پسرش راستین قایقران، در محله کلویر بندرانزلی برگزار می‌شود.

سیروس قایقران در تاریخ ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ در راه بازگشت از تعطیلات نوروزی همراه با همسر، برادر همسر و فرزند خردسالش عازم تهران بود که در حوالی جاده سراوان رشت بر اثر سانحه رانندگی به همراه فرزندش جان باخت.

قایقران، ۴۶ بازی به همراه ۶ گل زده را در کارنامه ملی خود به ثبت رساند و سال‌ها طلایه دار ملوانان در رقابت‌های مختلف بود.

او در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی فوتبال دعوت شد و در ۳۰ دی همان سال نخستین بازی ملی خود را مقابل یوگسلاوی سابق انجام داد.

او ۱۰۰ مسابقه ملی در کارنامه داشت ودر ۴۳ بازی ملی رسمی خود ۲۱ بار کاپیتان تیم ملی بود و ۱۴ گل به ثمررساند.

قایقران نخستین بار در سال ۱۳۶۷ مقبل قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بست.

زیباترین گل قایقران در سال ۱۳۶۴ مقابل تیم دینامودرسدن آلمان  و بهترین گل او  نیز در سال ۱۳۷۱ مقابل کره جنوبی بود.

قهرمانی با ملوان در جام حذفی کشور در سال ۱۳۶۹، مقام دوم لیگ قدس با تیم منتخب گیلان در سال ۱۳۶۶، مقام سومی در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران درسال ۱۳۶۷ و کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن درسال ۱۳۶۹ ازافتخارات وی دردوران ورزشی است.

او  همچنین در سال ۱۳۷۲ به عنوان مربی به همراه تیم کشاورز تهران عنوان سوم لیگ کشوررا به دست آورد.

سیروس قایقران ، عضو باشگاه‌های ملوان بندرانزلی، استقلال بندرانزلی، اتحاد قطر وکشاورز تهران بود وبه عنوان مربی نیز در تیم‌های کشاورز تهران ومسعود هرمزگان فعالیت کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.