فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: انتشار آگهی خرید و فروش گونه‌های گیاهی مهاجم و همچنین گونه‌های حفاظت شده ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری پور، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر ممنوعیت انتشار آگهی خرید و فروش گونه‌های گیاهی مهاجم سنبل آبی و کاهوی آبی یا گونه‌های حفاظت شده همانند لاله تالابی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده این گونه معاملات با متخلفان برخورد می‌کنند.

او افزود: افراد سودجو در فضای مجازی آگهی فروش گونه‌های گیاهی مهاجم را به عنوان گل زینتی منتشر کرده که برخی از شهروندان ناآگاه از مضرات آن این گیاهان را خریداری می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با دست فروشانی که در بازار‌های محلی گیاهان مهاجم را می‌فروشند هم برخورد قانونی می‌شود.

ساسان اکبری پور، از مردم و علاقمندان به محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیستی را به ادارات یا پاسگاه‌های محیط زیست اطلاع دهند.

او تصریح کرد: از آنجا که گونه‌های مهاجم تاثیرات بسیار منفی محیط زیستی، اجتماعی و اقتصادی دارند، ممنوعیت خرید و فروش آن‌ها به هر صورت، قبلا از طریق بخشنامه سازمانی به تمامی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ابلاغ شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.