رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: تعداد کشته‌های حوادث ناشی از تصادف خودرو‌های درون شهری استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ منصور جمشیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با بیان اینکه تصادفات درون شهری استان طی ۹ ماه نخست سال گذشته ۱۶۶ نفر فوتی در پی داشت گفت: طی ۹ ماه اخیر ۱۸۹ نفر در خوزستان به دلیل تصادفات درون شهری جان خودشان را از دست دادند و دی‌ماه امسال نیز ۱۰ تا ۱۵ نفر در اثر سانحه رانندگی درون شهری در استان کشته شدند.

او افزود: تعداد تلفات تصادفات درون شهری در ۲۶ شهرستان استان، روند کاهشی داشته، اما اهواز با توجه به وضعیت زیرساخت‌های موجود عملکرد اقدامات پیشگیرانه کل استان را تحت الشعاغ قرار داده است و طی همین مدت تصادفات منجر به فوت کلانشهر اهواز ۵۲ نفر بوده، اما در سال جاری این تعداد به ۷۷ نفر رسید.

جمشیدی بیان داشت: تلفات حوادث رانندگی درون شهری در دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر، شادگان، کارون، شوش، هویزه، باغملک، بهبهان، گتوند کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تصریح کرد: شهر‌های اندیمشک، سوسنگرد، رامهرمز، هندیجان، لالی، هفتکل، آغاجاری شهر‌هایی هستند که کشته شدگان ناشی از تصادفات درون شهری آن‌ها نسبت به سال قبل افزایش نداشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: بخش قابل توجهی از تصادفات جاده‌ای در مبادی ورودی به شهر‌ها رخ می‌دهد و در این رابطه طی نامه‌ای از شهرداری‌های استان از جمله شهرداری ایذه خواسته شد تا مبادی ورودی را آرم سازی کنند تا با انجام تدابیر لازم برای کاهش سرعت خودرو‌ها اقدام شود.

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش سرعت در ورودی شهر‌ها ۲ راهکار اساسی دارد، که یکی از ابزار‌های آن استفاده از دوربین و ابزار‌های الکترونیکی است تا کاهش سرعت را ایجاد کنیم یا در صورت نبود امکانات نیاز است تا نسبت به نصب سرعت‌گیر اقدام شود وایجاد منابع مالی برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش سرعت خودرو‌ها در مبادی ورودی شهر‌ها لازم است.

او در پایان اظهار داشت: بیشترین تصادفات در شهراهواز به دلیل تخطی رانندگان از سرعت مطمئنه در مناطق حاشیه‌ای و همچنین مسیر‌های اصلی است و عابران پیاده درصد بالایی را آمار کشته شدگان را به خود اختصاص داده و بیشترین ساعت تصادفات در زمانی است که معابر شهری خلوت هستند که بین ساعت ۲ بامداد تا ۶ صبح را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.