رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام از شدت گرفتن سامانه بارشی در استان ایلام از ساعات اولیه فردا خبر داد.

سامانه بارشی از فردا شدت می‌گیرد

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: یک سامانه بارشی از اواسط امروز آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت که در نواحی گرمسیر به صورت باران و در نواحی سردسیر به صورت باران و برف همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید در برخی قسمت‌ها مشاهده می‌شود.

او ادامه داد: این موج بارشی کل استان را فرا می‌گیرد، اما در روز‌های چهارشنبه و صبح پنجشنبه میزان بارش‌ها نسبت به روز سه‌شنبه قوی‌تر خواهد بود و شدت بیشتری خواهد داشت.

میهن پرست اظهار کرد: این موج بارشی سبب کاهش دما می‌شود و در گردنه‌ها و محور‌های مواصلاتی سبب پدیده مه گرفتگی نیز می‌گردد.

او بیان کرد: بارش‌هایی که از امروز آغاز می‌شوند، می‌توانند سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، خطر اصابت صاعقه، یخبندان صبحگاهی و لغزندگی معابر گردند.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام مطرح کرد: از شهروندان گرامی خواهشمندیم از اتراق در کنار مسیل‌ها و نیز صعود به ارتفاعات در این بازه زمانی خودداری کنند و به هنگام رانندگی در محور‌های کوهستانی و شمالی استان وسایل و تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند و احتیاط لازم را به هنگام رانندگی در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.