مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بر لزوم تامین سوخت و تسهیل در سوخت رسانی به عشایر و روستاییان استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مناطق عشایری خوزستان در حال حاضر برای دسترسی به سوخت با مشکل رو به هستند لذا با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر سرما و برف پیش رو ضرورت دارد در این زمینه به آن‌ها کمک شود و اگر این امر محقق شود صیانت از جنگل‌های زاگرس بیشتر فراهم می‌شود و جنگل‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

او افزود: در سال‌های اخیر میلیارد‌ها تومان بریا نهال کاری برای مقابله با ریزگرد‌ها هزینه شد، اما جنگل‌های زاگرس نابود می‌شوند که تخریب‌ها علاوه بر آفات و خشکسالی مربوط به دخل و تصرف انسانی است.

حاجی زاده بیان داشت: حوزه پخش فرآورده‌های نفتی به ویژه در بحران‌ها پای کار بودند و اقدامات خوبی داشتند، اما واقعیت این است که در برخی مناطق استان در حوزه سوخت رسانی و گاز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بخشنامه‌های وزارت نفت مبنی بر نبود هیچگونه سوخت رایگان برای دستگاه‌های دولتی مربوط به شرایط عادی هستند و در قانون مدیریت بحران بر اساس قانون جدید حتی بخش خصوصی موظف است پای کار بیاید و براساس قانون مدیریت بحران ماده ۲۳، پنج درصد اعتبارت تملک و دارایی همه دستگاه‌ها ویژه مدیریت بحران است.

این کقام مسئول گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین، برخی از کپسول‌های گاز مایع برای سوخت ماشین استفاده می‌کنند که باید این موضوع در دستور پیگیری جدی قرار گیرد چراکه غیراستاندارد و خطرآفرین است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.