علوی: منتظر دیدار با شیخ سلمان هستیم/ دایی جزو گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی است

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: منتظر برگزاری نشست بن سمان با نمایندگان باشگا‌ها هستیم تا درخواست به حق هواداران فوتبال ایران به شیخ سلمان به صورت مستقیم و بی واسطه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره نپذیرفتن شرایط جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از سوی تیم‌های ایرانی برای میزبانی آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: از اجماع ملی که در روز‌های اخیر در فضای رسانه ای، باشگاه ها، هواداران و پیشکسوتان نسبت به تصمیم ناعادلانه AFC اتفاق افتاد تشکر می‌کنم. موضع نپذیرفتن بحث بازی در کشور ثالث در جلسه‌ای که امروز (دوشنبه) با حضور مدیران چهار باشگاه سپاهان، پرسپولیس، استقلال و شهرخودرو تشکیل شد بار دیگر مورد تاکید و تصریح قرار گرفت.

باشگاه‌های ایرانی پیشنهاد AFC را نپذیرفتند

او افزود: این جلسه در امتداد جلسات قبلی و بیشتر درباره نامه اخیر دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. موارد زیادی در نامه اخیر AFC مطرح شد که شاه بیت آن درباره برگزاری بازی در زمین ثالث در یک بازه زمانی و سپس بررسی‌های مجدد کشورمان در مراحل بعدی است. باشگاه‌ها هم به صورت متحد و با صدایی واحد و مشترک به هیچ وجه این موضوع را نپذیرفتند و گفتند تنها در کشورمان میزبان بازی‌ها خواهیم بود چراکه حق تماشاگران ایرانی است.


بیشتر بخوانید: علی نژاد: موضع وزارت ورزش حمایت از باشگاه‌ها است


باشگاه‌های ایرانی بازی در کشور ثالث را نمی‌پذیرد

او افزود: در نامه امروزمان چهار بند را اطلاع رسانی کردیم که در بند یک آن ذکر شده است باشگاه‌های ایرانی با توجه به اینکه هیچ دلیل قانونی برای سلب میزبانی وجود ندارد، بازی در کشور ثالث را نمی‌پذیرند. همچنین در بند دوم آمده است باشگاه‌ها در شرایطی حاضرند هستند دیدار‌های رفت مرحله گروهی در زمین بی طرف بازی کنند که کنفدراسیون به صورت رسمی برای میزبانی شان در دیدار‌های آتی ضمانت بدهد تا بعد‌ها زیر آن نزنند.

درخواست برگزاری نشست با بن سلمان را ارائه کردیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در بند سوم نامه ما قید شده است در صورت پذیرش ۲ بند قبلی ما هم می‌پذیریم که تقویم رقابت‌ها تغییر کند. ضمن اینکه در جلسه امروز مباحث مختلفی درباره برگزاری جلسه فوری و اضطراری بین مدیران باشگاه‌ها با دبیرکل یا رئیس AFC مطرح شد. به همین منظور نامه‌ای به کنفدراسیون ارسال کرده و از آن خواستیم نشست مذکور هرچه سریع‌تر برگزار شود تا نگاه و درخواست به حق هواداران فوتبال ایران به شیخ سلمان به صورت مستقیم و بی واسطه منتقل شود.

برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی با کادر فیفا است

علوی درباره ادعای رسانه‌های سعودی مبنی بر برگزاری بازی تیم ملی در زمین ثالث بیان کرد: در این خصوص نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ارسال نشده و همانگونه که می‌دانید برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی با کادر فیفا است.


بیشتر بخوانید: نوری: کنار کشیدن از لیگ قهرمانان تبعات بسیار بدی برای فوتبال ایران دارد/ استقلال باید برابر الکویت بازی کند


تبعات حقوقی کنار کشیدن تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا بررسی شده است

او درباره احتمال محرومیت تیم‌های ایرانی در صورت انصراف از حضور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: طبعا مسائل حقوقی این اقدام هم بررسی شده و هر تصمیمی هم ممکن است تبعاتی داشته باشد. ضمن اینکه پاسخ ما در مقابل تضییع حقی است که برای فوتبال ایران به وجود آمده و باشگاه‌ها هم صدا با هواداران، رسانه‌ها و تمام اهالی ورزش چنین تصمیمی گرفته اند.

تاج اعتراضش را به AFC ابلاغ کرد

او درباره نقش مهدی تاج در مسائل اخیر اظهار داشت: حوالی ساعت یک جمعه نامه AFC را به صورت رسمی دریافت کردیم و مهدی تاج هم مانند مسئولان ذی ربط و مدیران فدراسیون در جلسه حضور داشت. همانجا نامه کمیته مسابقات کنفدراسیون را دریافت کرده و بلافاصله اعلام موضع و اعتراض تند و شدید خود را نسبت به این تصمیم به صورت مکتوب و شفاهی ابراز داشت. تاج در نامه خود اشاره کرد از برادرانم در هیئت اجرایی AFC که ۲۴ عضو دارد می‌خواهم برادری و همراهی شان را نسبت به این تصمیم غیر ورزشی و نادرست کمیته مسابقات اتخاذ کنند. تاج بین خودش و دوستانش در حوزه تصمیم گیری مرز قائل شد.

مسئولان و مشاوران حقوقی در کنار باشگاه‌ها و مدیران هستند

او درباره میزان محرومیت و جرائم تیم‌های ایرانی گفت: بی شک در تصمیم اخیرمان مسئولان و مشاوران حقوقی فدراسیون که در حوزه بین الملل هم فعال هستند کنار باشگاه‌ها و مدیریت شان بوده اند. تمام موارد حقوقی اقدام اخیر به ویژه ماده ۵-۵ آئین نامه لیگ قهرمانان لحاظ شده است. حتی این بحث مطرح است وقتی تیمی پس از وارد شدن به رقابت‌ها و آغاز دیدارهایش کناره گیری کند در آن صورت تبعات دیگری شامل آن تیم نسبت به کناره گیری اش قبل از شروع رقابت‌ها خواهد شد. همه مباحث حقوقی مورد بررسی قرار گرفته است.

حضور دایی در فدراسیون را به فال نیک می‌گیریم

علوی درباره مطرح شدن نام علی دایی به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران و حضور او در ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: تلاقی حضور دایی در ساختمان فدراسیون را با مواردی که به تازگی مطرح شده است به فال نیک می‌گیریم. این ساختمان خانه دایی و پیشکسوتان است و حضور آن‌ها در ساختمان فدراسیون اتفاق مبارکی است.


بیشتر بخوانید: دیاباته: ناامنی در ایران واقعیت ندارد/ AFC از نبود تماشاگران ایرانی ضرر می‌کند


دایی جزو گزینه‌های نهایی سرمربیگری تیم ملی است

او افزود: درباره انتخاب سرمربی تیم ملی مباحث نهایی در حوزه کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون در حال تکمیل است که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهیم کرد. بی شک علی دایی جزء گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی است و افتخار داریم در این فضا او هم جزء گزینه‌های مان باشد.

بابت تاخیر در انتخاب سرمربی تیم ملی عذرخواهی می‌کنم

علوی تصریح کرد: باید فرآیند انتخاب سرمربی تیم ملی طی شود و چه بهتر که این اتفاق سریع‌تر رخ بدهد. حدود ۶۶ روز به بازی با هنگ کنگ زمان داریم و در این مدت لیگ به اوج خود می‌رسد. هفته آینده دیدار فوق العاده مهمی بین پرسپولیس و تراکتور برگزار خواهد شد که در آن حضور سرمربی تیم ملی حائز اهمیت است. من گفتم سرمربی تیم ملی ظرف ۱۰ روز انتخاب می‌شود، اما اکنون عذرخواهی می‌کنم که زمان انتخاب سرمربی به تاخیر افتاد. انشالله تا پایان هفته و پس از جمع بندی گزارش‌های مان این اقدام صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار