معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: پرونده اثر معماری منبع آب بجنورد برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور ارائه خواهد شد و با همکاری شهرداری و متناسب با کاربری‌های تعریف‌شده این اثر ارزشمند، مرمت و احیا می‌شود.

اثر معماری منبع آب بجنورد مرمت و احیا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی مستوفیان معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت:منبع آب به‌عنوان یکی از آثار معماری و نشانه شهری بجنورد، علاوه بر نقش آن در تقویم خاطرات شهروندان، نمادی از آغاز ساخت بنا‌های صنعتی مدرن در منطقه است.

مستوفیان با بیان اینکه این اثر معماری دارای شرایط اولیه برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور است، افزود: پرونده این اثر تهیه شده و در کمیته ثبت میراث نامنقول کشور ارائه می‌شود.

او عنوان کرد: کاربری‌هایی نظیر موزه آب برای بهره‌برداری از بنای منبع آب بجنورد در نظر گرفته شده است که در صورت ثبت آن در فهرست آثار ملی، با همکاری شهرداری این اقدامات در مسیر جدی برای اجرا قرار می‌گیرد.

مستوفیان از ثبت ۱۹ اثر متعلق به خراسان شمالی در فهرست آثار ملی کشور در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳ اثر تاریخی، ۵ اثر ناملموس، ۵ اثر طبیعی و ۶ میراث منقول بوده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.