حجت الاسلام شهیدی محلاتی گفت: آیت الله رسولی محلاتی از زمانی که در مسجد سلماسی قم بودند به امام (ره) علاقه داشته و در کنار ایشان بودند.

آیت الله رسولی محلاتی تعبد خاصی نسبت به ولایت فقیه داشتندحجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در حاشیه مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی در شهرستان محلات  در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات این عالم ربانی گفت: آیت الله رسولی محلاتی تعبد خاصی نسبت به ولایت فقیه داشتند.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی افزود: آیت الله رسولی محلاتی از زمانی که در مسجد سلماسی قم بودند به امام (ره) علاقه داشته و در کنار ایشان بودند تا رهبری شدندو باز هم در کنار ایشان ماندند و تا زمان فوت امام (ره) در کنار ایشان بودند.

اواضافه کرد: حجت الاسلام شهیدی محلاتی بعد از امام (ره) با علاقه و تعبد نسبت به مقام معظم رهبری در دفتر ایشان قرار گرفتند و باید گفت کم پیدا میشود کسی هم امین امام و هم امین رهبری باشندو از ویژگی‌های آقای رسولی این بود که امام به وی علاقمند بود و رهبری هم به ایشان علاقه‌مند بود.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی فردی منظم و مخلص  و دنبال شهرت و نام نبودند

حجت الاسلام محمد حسین رسولی فرزند آیت الله رسولی محلاتی هم گفت: ایشان فردی منظم و مخلص بودند و دنبال شهرت و نام نبودند و اگر چیزی را وظیفه شخصی می‌دانستند با کسی رودربایستی نداشتن و سعی می‌کردند وظیفه شان را به نحو احسن انجام دهند

حجت الاسلام محمد حسین رسولی افزود: این خصوصیات می‌تواندبرای نسل جوان ما الگو باشد و نکته آخر اینکه همانطوری که شهید قاسم سلیمانی فرموده بودند راز عاقبت بخیری در این دوران این است که ما نسبت به نظام جمهوری اسلامی عرق و دغدغه داشته باشیم و پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشیم، حضرت آیت الله رسولی لحظه‌ای در عمر پربرکت خود در سی سال که در خدمت امام و ۳۰ سال که در خدمت رهبری بودند هیچگاه نسبت به نظام و آرمان‌های امام و رهبری کوتاهی و سستی نداشته‌اند.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی  در خدمت امام و رهبری بودند

حجت الاسلام ربانی امام جمعه شهرستان محلات هم گفت: آیت الله رسولی محلاتی شخصی بزرگوار و صاحب آثار و برکات فراوان و خدمات ارزنده‌ای به اسلام، انقلاب و در خدمت امام و رهبری بودند و هم عضو بیت امام راحل و هم عضو بیت مقام معظم رهبری بودند.

حجت الاسلام ربانی افزود: ایشان مولف، مورخ و پژوهشگر برجسته شیعه و مولف بیش از صد عنوان کتاب در حوزه قرآنی و دین تشیع بودند، همچنین در سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده استان تهران در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند.

مراسم گرامیداشت ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی یار دیرین امام و رهبری با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و مردم ولایتمدار شهرستان محلات در آستان امامزادگان فضل و یحیی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی پنجشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به علت بیماری و در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش پس از تشییع در جوار مرقد مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها به خاک سپرده شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.