مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال با وجود کاهش سطح زیرکشت گندم در سراسر کشور، در استان کاهش سطح زیر کشت نداشته‌ایم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار قاسمی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با بیان اینکه امسال ۳۰۱ هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۹۱ هزار هکتار گندم دیم در اراضی استان کرمانشاه کشت شده، گفت: امسال در مجموع ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است.

قاسمی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در کشور بر اساس اعلام بنیاد ملی گندمکاران، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی و همکاری خوب کشاورزان در استان کرمانشاه کاهش سطح زیرکشت نداشته‌ایم سال زراعی گذشته ۳۸۵ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته بود.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که شاهد وقوع بارش‌های خوبی در ادامه سال زراعی در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت باشیم و کشاورزان هم به موقع نسبت به مبارزه با آفات و امراض اقدام کنند، سال زراعی خوبی برای گندمکاران استان در پیش خواهد بود.

قاسمی با اشاره به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در تولید گندم در کشور، افزود: استان کرمانشاه سال زراعی گذشته رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را در کشور بدست آورد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.