زیر کشت گندم رفتن ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از زیر کشت گندم رفتن ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال حدود ۲۹۸ هزار هکتار گندم آبی و حدود ۹۲ هزار هکتار گندم دیم در اراضی استان کرمانشاه کشت شده است.

او با بیان اینکه سال زراعی گذشته هم تقریبا به اندازه امسال کشت گندم در استان داشتیم، گفت : با وجودی که بر اساس اعلام بنیاد ملی گندمکاران امسال با کاهش ۱۵ درصدی سطح زیر کشت گندم در سراسر کشور مواجه بوده‌ایم، اما در استان کرمانشاه کاهش سطح زیرکشت نداشته‌ایم و تقریبا به اندازه سال گذشته کشت گندم در مزارع استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت مزارع گندم استان داشت و افزود: تا این لحظه از سال زراعی میزان بارندگی‌های استان در مقایسه با آمار بلندمدت وضعیت بدی نداشته، هرچند نسبت به سال گذشته کاهش میزان بارش‌ها را در استان شاهد بوده‎‌ایم.

حاتمی افزود: اگر بارش‌های زمستانی و بهاری خوبی در پیش باشد و کشاورزان هم به عملیات داشت توجه داشته باشند و به موقع نسبت به مبارزه با آفات و امراض اقدام کنند، سال زراعی خوبی برای گندمکاران استان در پیش خواهد بود.

او اشاره‌ای هم به میزان تولیدات گندم در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته داشت و افزود: سال زراعی گذشته ۸۲۰ هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد.

حاتمی افزود: استان کرمانشاه سال زراعی گذشته رتبه پنجم کشور را در خرید تضمینی گندم کسب کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.