نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با قدرت بگوییم و دیگران دستور را اطاعت کنند؛ مردم را از خود دور نکنیم.

مردم را از خود دور نکنیم/ قدرت ما قدرت مردمی است و تنها دفاعی نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی از طرف آمریکا علیه ملتمان هستیم، اظهار کرد: آمریکا ایستاده است تا ما را به زانو در بیاورد و یک راه بیشتر نداریم؛ و آن اعتقاد به حرف و راه امام(ره) و ادامه دادن آن است.

او ادامه داد: مهمترین بحث، وحدت است؛ حضرت علی (ع) در منشور حکومتی به مالک اشتر می‌فرمایند تا جایی که شاخص مردم و حق با مردم است.

پزشکیان افزود: باید با مردم با انصاف رفتار و برخورد کنیم. با تمام وجود باید به این مردم و نه جناح، گروه، دسته خاص و به قومیت ویژه و طبقه خاص عشق بورزیم و خدمتگزارشان باشیم. بدانیم که خداوند ما را در امتحان قرار داده است.

نایب رئیس مجلس گفت: با این مردم نباید برخورد خشن کنیم و لازم است از آمرانه عمل کردن و جبارانه برخورد کردن اجتناب کنیم. حضرت علی (ع) به مالک می‌فرمایند که مردم به شما نگاه می‌کنند، همانطور که شما به دیگران نگاه می‌کردید و پشت سر شما همان حرف‌هایی را خواهند زد که شما پشت سر حاکمان می‌زدید.

او افزود: مالک در حال حاضر به معنای دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و حکومت است.

پزشکیان اظهار کرد: دلیل این که ما درست یا غلط هستیم، گفتار مردم است و حق با مردم است. عمود جامعه و ستون دین مردمند. آمریکا و قدرت‌های استکباری از مردم می‌ترسند؛ فقط از من و موشک ما نمی‌ترسند. موشک ارزش و افتخار ماست.

نایب رئیس مجلس گفت: قدرت ما قدرت مردمی است و تنها دفاعی نیست. این مردمند که اگر در صحنه باشند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

او با بیان اینکه باید هوای مردم را داشته باشیم، بیان کرد: آن حرف‌هایی که پشت حاکمان می‌زدیم، الان مردم پشت سر ما می‌زنند؛ باید بررسی کنیم آن‌ها چه می‌گویند. باید خودمان را با مردم تطبیق دهیم، نه مردم را با خودمان. با انصاف در برابر مردم برخورد کنیم.

پزشکیان گفت: جلوی هوای نفس مان را بگیریم؛ همان چیزی را که بر خود و بر قوم و خویشمان می‌خواهیم، بر دیگران و برای مردم بخواهیم. نه اینکه آنچه را برای دیگران و جنبی و خائن می‌خواهیم، برای مردم بخواهیم.

او با تأکید بر اینکه با تمام وجود باید به تمام مردم عشق ورزی کنیم، در ادامه مضمون‌های فرمایش امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر توضیح داد: با محبت با مردم برخورد کن؛ مردم دو دسته اند، یا برادر دینی تو یا در خلقت با تو برادر هستند. اگر عمداً یا سهواً مرتکب تخلف می‌شوند، تو با گذشت، رحمت و رأفت با آن‌ها رفتار کن و شما با این مسئله امتحان می‌شوید.

پزشکیان تصریح کرد: تو نمی‌توانی در مقابل قدرت خدا بایست؛ در مقابل خدا نایست که در مقابل مردم ایستادن به معنای در مقابل خدا ایستادن است. اگر گذشت کردی، پشیمان نباش و با خشونت و خشم با مردم برخورد نکن.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نگویید ما امیریم و مأموریم و دیگران باید از ما اطاعت کنند، یادآور شد: این ادبیات سه نکته فاسد خواهد داشت، قلب‌ها را سیاه می‌کند، دین را تضعیف می‌کند و انقلاب و دگرگونی‌ها را نزدیک می‌کند. نباید با قدرت بگوییم و دیگران دستور را اطاعت کنند. مردم را از خود دور نکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار