ناشنوایان طبس چند ماهی ست که برای رفع مشکلاتشان کانونی را تشکیل داده اند.

غلامی مسئول کانون ناشنوایان شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه به مشکلات ناشنوایان  در این شهرستان تلاش کردیم تا کانونی را برای رفع مشکلات این گروه از افراد تشکیل دهیم .

او با اشاره به اینکه این کانون از تابستان امسال راه اندازی شده است افزود:تداد ۳۰۰ نفر ناشنوا عضو این کانون هستند.

غلامی با اشاره به اینکه مطرح شدن مشکلات ناشنوایان در حضور مسولین شهرستان  و پیگیری این مسائل از جمله اهداف کانون ناشنوایان است.  اظهار کرد: نبود مدارس متوسطه اول و دوم برای دانش اموزان ناشنوا، نبود رابط بین ناشنوایان و افراد جامعه؛ عدم برگزاری کلاس های آموزشی زبان اشاره، سالن ورزشی ویژه بانوان ناشنوا، اشتغال ، بیمه  و تسهیلات مسکن  برای ناشنوایان از مهم ترین مشکلات این گروه از افراد است. 

مسئول کانون ناشنوایان شهرستان طبس با اشاره به اینکه تنها یک مترجم زبان اشاره  در این شهرستان است گفت: با پیگیری های این کانون  یک کلاس آموزشی زبان اشاره برگزار کردیم اما به دلیل  اینکه اساتید از خارج استان بودند و هزینه های دوره اموزشی زیاد بود استقبال  از سوی افراد نشد.

او  در پایان  گفت: امیدوارم با همکاری مسولین استانی  و شهرستان طبس بتوانیم گام های بلندی را برای پیشرفت ناشنوایان برداریم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.