رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تا کنون ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اقدامات آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسن شادمهری رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت:این طرح‌ها تا کنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او حفاظت از خاک را به‌عنوان مهم‌ترین رسالت در حوزه منابع طبیعی دانست و افزود: تهدید‌هایی که در این حوزه مطرح است در برخی از نقاط مشکل ساز شده به همین علت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری رویکرد‌های جدی نسبت به حفاظت از خاک خواهد داشت.

او افزود: اعتبارات سال ۹۸ عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سطح ۳۸۴ هزار هکتار در ۱۵ حوزه آبخیز در شهرستان‌های استان تعریف شد.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری مصوب شد، گفت: از این مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

او یادآورشد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده ۲۶ قرارداد آبخیزداری که شامل ۶۴ سازه خاکی، سنگ و ملات، سرشاخه گیر بتنی، گابیونی در ۱۵ حوزه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.

شادمهری افزود: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده تا کنون ۱۹ مورد از سازه‌ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۱۰ سازه از سازه‌های اشاره شده به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شد.

او نهال کاری را از اهداف آبخیزداری و سیاست سازمان اعلام کرد و گفت: در جهت مدیریت بهتر در خصوص معیشت آبخیزنشینان و حفاظت آب و خاک اراضی کشاورزی متقاضیان که به صورت شیبدار و کم بازده هستند با سطحی ۶۷۷ هکتار در سطح ۱۵ حوزه مورد نظر نهال کاری مثمره با خرید گونه‌های باغی شامل گردو، توت، گل محمدی و یونجه با مشارکت مردم مورد اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان خاطرنشان کرد: در جهت استفاده بهینه‌تر از مشارکت مردمی در امر آبخیزداری و مدیریت سیلاب و حافظت آب و خاک در مناطق دشتی به ویژه شهرستان گنبد با احداث بندسار با نظارت آبخیزداری و مشارکت صاحبان اراضی صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام / ن
برچسب ها: منابع طبیعی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.