مدیرکل منابع طبیعی گلستان از آماده باش جنگلبانان و قرق بابانان برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: گرمای هوا از یکسو و افزایش حضور گردشگران و مردم در جنگل‌ها، خطر آتش سوزی در این مناطق را بیشتر کرده است.


ابوطالب قزلسفلو افزود: برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی استان ۱۹۴ گروه پیاده، خودرویی و موتوری در آماده باش کامل هستند.


قزل سفلو ادامه داد: مناطق حساس به آتش سوزی شناسایی شده و کار پایش و برقراری گشت‌های سیار در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: ۴۱۲ جنگلبان و قرقبان در قالب ۱۹۴ اکیپ آماده اطفاء حریق‌های احتمالی در سطح مناطق جنگلی استان هستند.


قزلسفلو با بیان اینکه امسال با توجه به بارش‌های مناسب، رشد بی سابقه علفزار‌ها را در مراتع استان داشتیم، افزود: کوچکترین جرقه‌ای ناشی از بی احتیاطی گردشگران می‌تواند جنگلی را به خاکستر تبدیل کند.


در هفته‌ای که گذشت آتش سوزی در چند نقطه از جنگل‌های استان به ویژه پارک ملی گلستان رخ داد که هنگام خاموش کردن آتش، دو جنگلبان مصدوم شدند.

 

جنگل های هیرکانی  امسال در فهرست یونسکو ثبت شد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.