اجرای عملیات هرس سنگین درختای اقاقیای وحشی در معابر اصلی سطح شهر سنندج در حال اجرا است.

اجرای عملیات هرس در معابر اصلی سطح شهر سنندجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، لقمان حیدری معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: درختان اقاقیای وحشی کانون اصلی شته در فصل بهار وتابستان است و همچنین شکل نامتناسب تاج این درختان بعضاً باعث بروز برخی حوادث نظیر سقوط و برخورد با وسایل نقلیه شده که در راستای رفع این مشکل عملیات هرس سنگین این درختان در معابر اصلی سطح شهر در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهارداشت: اینکه برخی از شهروندان نسبت به درختان و فضای سبزسطح شهر حساس هستند امری بسیار خوشحال کننده است، اما پخش تصاویری در فضای مجازی بدون تحقیق ودلیل و متهم نمودن مجموعه به کار غیرکارشناسی در فضای مجازی بسیار ناراحت کننده است.

حیدری بیان کرد: بسیاری از درختان کاشته شده در رفیوژ معابر اصلی در سنوات گذشته از نوع گونه آقاقیای وحشی است.

او گفت: متاسفانه این گونه درختان دارای معضلات خاصی نظیر کانون اصلی آفات در فصل بهار و تابستان و همچنین سیمای نامتناسب تاج این درختان گا‌ها باعث برخورد با وسایل نقلیه و سقوط در معابر اصلی می‌شوند.

حیدری افزود: هرساله واحدفضای سبز شهرداری مناطق در فصل زمستان عملیات هرس درختان سطح شهر را با هدف بازپیرایی درختان به منظور حذف شاخه‌های درگیر و مزاحم، نظافت و پاکسازی تاج درختان، سلامت وزیباسازی درختان را انجام خواهد داد.

اوعنوان کرد: بر اساس مصوبه و با همفکری برخی از اساتید برجسته باغبانی امسال عملیات هرس سنگین درختان آقاقیای وحشی در معابر اصلی سطح شهر در دستور کار این شهرداری قرار گرفت.

حیدری اعلام کرد: هدف از اجرای عملیات هرس سنگین این گونه درخت‌ها هم سبک سازی و همچنین جلوگیری از بروز حادثه و همچنین تسهیل در جابجایی با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های این شهرداری انتقال این درختان به حریم خارج از شهر است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد: عملیات هرس سنگین درختان در اکثر استان‌های همجوار اجرا می‌شود و در سال‌های اخیر هم این شهرداری نسبت به اجرای عملیات هرس سنگین درختان بلوار چمراناقدام نمود.

اوبه شهروندان سنندجی اطمینان داد که هیچ درختی در معابر اصلی قطع نشده و تصاویر پخش شده در فضای مجازی در بلوار شهید برادران نمکی مربوط به شاخه زنی سنگین درختان اقاقیای این بلوار است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.