مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی باتاکید بر لزوم تعمیق تعاملات علمی این دانشگاه با دانشگاه‌های خارجی، گفت : تا پنج ماه آینده ۱۳ مورد از تفاهم نامه‌هایی که با دانشگاه‌های خارجی منعقد کرده‌ایم را اجرایی می‌کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هادی حجاریان مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی بابیان اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه رازی در حوزه بین الملل افزایش تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های خارجی است، گفت : در این راستا طی چندسال گذشته ۲۰ تا ۳۰ تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی منعقد کرده‌ایم.

او با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از این تفاهم نامه‌ها تاکنون اجرایی نشده و فقط روی کاغذ مانده، گفت : باتوجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این تفاهم نامه‌ها برای ایجاد همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی گنجانده شده، طی ماه‌های گذشته روی فعال کردن آن‌ها تمرکز پیدا کردیم.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین الملل دانشگاه رازی گفت: البته برخی از این تفاهم نامه‌ها مانند تفاهم نامه‌ای که با دانشگاه کپنهاک دانمارک در حوزه باستان شناسی و دانشگاه وین اتریش در حوزه اقتصادی داریم اجرایی شده و در حال برداشتن گام‌هایی برای اجرایی شدن دیگر تفاهم نامه‌ها هستیم.

او افزود: می‌خواهیم با توجه به پتانسیل‌ها و نیاز‌هایی که دانشکده‌های دانشگاه رازی دارند و کمکی که دانشگاه‌های خارجی می‌توانند در این زمینه‌ها به دانشکده‌های ما بکنند، به مرور این تفاهم نامه‌ها را اجرایی کنیم.

او گفت: طبق برنامه ریزی که انجام دادیم تا پنج ماه آینده ۱۳ مورد از این تفاهم نامه‌ها که با دانشگاه‌های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه است را فعال خواهیم کرد.

او گفت: با فعال شدن تدریجی این تفاهم‌نامه‌ها، تعمیق تعاملات علمی و پژوهشی دانشگاه رازی با دانشگاه‌های خارجی را خواهیم داشت تا پیشرفت علمی دانشکده‌هایمان را بدنبال داشته باشد.

او گفت: در این تفاهم‌ها پیگیر تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های مشترک علمی هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.