رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حبیب الله وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به نرخ بیکاری استان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت : میانگین نرخ بیکاری استان در ۹ ماهه امسال ۱۵ درصد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

او گفت : هدفگذاری امسال استان کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان بود که خوشبختانه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران کرمانشاه در ۹ ماهه امسال توانستیم به این هدف برسیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در حال حاضر کرمانشاه به لحاظ رتبه بیکاری در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

وفایی به آمار نرخ تورم استان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و افزود: در آذرماه امسال نرخ تورم کشور ۴۰ درصد بوده که این میزان در استان ۳۸.۱ درصد گزارش شده که نشان از پایین‌تر بودن نرخ تورم استان نسبت به میانگین کشوری دارد.

او افزود: با زحمات بسیار تیم اقتصادی در حال حاضر استان به لحاظ نرخ تورم در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد و تنها شش استان وضعیتی بهتر از ما در بحث نرخ تورم دارند.

وفایی گفت: بیشترین میزان نرخ تورم در کشور مربوط به گروه مبلمان و وسایل خانگی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با اشاره به رقم ۸۶۹ میلیارد تومانی درآمد‌های مصوب استان در سال جاری گفت: از این میزان ۷۳۳ میلیارد تومان سهم درآمد‌های مالیاتی و ۱۳۶ میلیارد تومان سهم درآمد‌های غیرمالیاتی است.

او افزود: مصوب این میزان درآمد در ۹ ماهه امسال ۶۵۱ میلیارد تومان است که طی این مدت در استان ۶۸۹ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که تحقق ۱۰۶ درصدی را نسبت به برنامه نشان می‌دهد.

بهزاد باباخانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از وضعیت تورم در دو گروه هتل و رستوران و نیز میوه و خشکبار استان گفت: نرخ تورم استان سیر کاهشی خوبی داشته و اگر تورم بالای این دو گروه نبود، قطعا کاهش محسوس‌تر هم بود.

او افزود: متاسفانه در بحث نرخ تورم هتل و رستوران در سطح کشور در رتبه‌های سوم و چهارم هستیم که عدد بالایی است.

این مسئول گفت: در بحث میوه و تره بار هم نرخ تورم استان وضعیت خوبی ندارد و باید شهرداری در این زمینه هرچه سریعتر میادینی برای عرضه میوه و تره بار تعیین کرده تا بتوان کنترل قیمتی در این مراکز لحاظ کرد و تورم بالای این اقلام را کاهش داد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.