اداره بهزیستی نیشابور با تشکیل ۵۰ گروه خودیار، از پیشتازان فعالیت این گروه‌ها در خراسان رضوی است.

تشکیل ۵۰ گروه خودیار توسط اداره بهزیستی شهرستان نیشابوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی صدر رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: بهزیستی به منظور انجام رسالت خود در خصوص شامل سازی مددجویان و معلولان در سطح جامعه و هم بحث استقلال و بازتوانی این افراد، طرحی را به نام گروه‌های خودیار آغاز کرده است.

او تصریح کرد: هدف از ایجاد این گروه‌ها آموزش خودیاری، توانمند سازی، افزایش اعتماد به نفس در بین اعضای این گروه‌ها و در نهایت ایجاد اشتغال خوب و پایدار است.

رئیس اداره بهزیستی  نیشابور با بیان اینکه حتما تمام این گروه‌ها معلول و مددجو نیستند، گفت: این گروه‌ها شامل افراد مددجو و معلول، زنان سرپرست خانوار، بانوان روستایی و همچنین کسانی است که علاقمند به کار‌های مشارکتی و گروهی می‌باشند.

صدر افزود: در هر حوزه ای که گروه توانمندی داشته باشد، اعلام آمادگی کند و بستر لازم را برای شروع یک شغل فراهم آورد، ما از آن‌ها حمایت کرده و تسهیلاتی با نرخ کم و کارمزد چهار درصد، در بازه زمانی ۵ ساله در اختیارشان قرار می دهیم.

او ادامه داد: هر کدام از این گروه‌های خودیار که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند از تسهیلات این اداره بهره‌مند شده، همچنین در کنار این تسهیلات، بهزیستی تعهد ۵ ساله دارد سهم بیمه کارفرما را پرداخت نماید که در نیشابور تا کنون توانسته ایم بیش از ۲۰۰ نفر را در بحث پرداخت بیمه کارفرما از این طریق مشمول شغل نماییم.

صدر با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ گروه خودیاری در شهرستان نیشابور راه اندازی شده است، افزود: یکی از زمینه‌های فعالیت این گروه ها، احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس می‌باشد که در حال حاضر ۱۴ گلخانه کوچک مقیاس در مناطق روستایی شهرستان نیشابور به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره بهزیستی  نیشابور با بیان اینکه با ایجاد این گروه‌های خودیار تا کنون برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است، گفت: از برکات این گروه‌های خودیار این است که همه اعضای خانواده می‌توانند در این گروه‌ها فعالیت داشته باشند و برای آنان نیز اشتغال ایجاد گردد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار