آبگیری برخی تالاب‌های فارس در بارندگی‌های اخیر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: برخی تالاب‌های فارس با توجه به بارش‌های اخیر آبگیری شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید ظهرابی گفت: دریاچه بختگان به عنوان دومین دریاچه بزرگ کشور و وضعیت برخی از تالاب‌های استان به علت بارش‌های مناسب بهبود پیدا کرده است.

او افزود: در حال حاضر حدود ۲۳ درصد دریاچه بختگان که یکی از مهم‌ترین دریاچه‌های استان به شمار می‌رود، آبگیری شده که این میزان با توجه به خشکسالی‌های مداوم سال‌های گذشته بسیار مناسب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه وضعیت دریاچه طشک نیز خوب است و حدود ۱۶ درصد آبگیری شده است، گفت: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته ورود این میزان آب تا این موقع از سال به دریاچه امیدوار کننده است.

او درخصوص وضعیت دریاچه مهارلو اظهارداشت: امسال به دلیل بارش‌های مناسب در استان، دریاچه مهارلو هم‌اکنون حدود ۶۱ درصد آبگیری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با وجود اینکه در چند مدت اخیر بارش‌های خوبی در سطح استان اتفاق افتاده،دریاچه های کافتر و پریشان همچنان خشک است.

ظهرابی در خصوص لزوم احیای این تالاب‌ها اظهارداشت: این تالاب‌ها زمانی وظیفه تأمین رطوبت زمین‌های کشاورزی و ایجاد تعادل بین آب‌های زیرزمینی و سطحی را برعهده د اشتند، ولی در سال‌های اخیر کارکرد این تالاب‌ها مختل و ما شاهد شور شدن، افت آب‌های زیرزمینی و پیشروی شوری به سمت زمین‌های کشاورزی بوده‌ایم و حتی انجیرستان‌هایی که سالیان سال به صورت دیم شکل گرفته بود، نیز دچار بحران شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار